Reljić: Danas su važniji novinari, nego sadržaji 1Foto: Mohammad Danish

Mediji u Srbiji su apsolutno uništeni, a društveni pritisak je takav da je potpuno nepoželjno izveštavati i profesionalno se baviti novinarstvom, izjavio je FoNetu novinar Aleksandar Reljić i ocenio da u medijima danas nema prave priče.

On je u serijalu razgovora Presstup ocenio da je čitavo društvo „kao ispod prese” i da su „creva svih nas” jedino što ispod nje „iskače”.

Reljić smatra da je taj društveni pritisak „presudan u celoj priči” o medijima, koji teško opstaju u ekonomskom smislu, zbog čega je i sadržaj u njima „manje” kvalitetan.

„Novinarstvo je samo po sebi nepoželjno. Dakle, propaganda – da, novinarstvo – ne”, predočio je Reljić i konstatovao da je deo medija koji se opire i koprca samom sebi bacio bumerang, jer su danas „važniji novinari, nego sadržaji”.

Reljić misli da se ranije, „izmišljanjem nekog istraživačkog novinarstva” i, za njega, „ostalih budalaština”, izgubilo izvorno novinarstvo.

„Mnogo se krvi i energije potroši da bi se stiglo do ne znam kakve istraživačke priče koja u trenutku kada se objavi više nije ni relevantna i nema veze sa kontekstom zbog koga je započet rad na njoj”, objasnio je Reljić.

Pojavili su se termini kao što su „lažne vesti”, ali „lažno je lažno, a vest je vest”, zbog čega mu nije jasno „zašto bismo se bavili time”.

Reljić je uveren da novinarski integritet zavisi od toga kako je neko ušao u novinarstvo, i od toga da li se neko „bavi” novinarstvom ili „živi” novinarstvo.

„Ako se novinarstvo ne živi, to onda nije to. Ako radiš kao novinar tu je tvoj integritet već narušen, a ako si novinar, onda nije”, rekao je Reljić.

Uz napomenu da je već 25 godina novinar, on je ocenio da je solidarnosti među novinarima uvek bilo, ali da je ona zavisila od različitih okolnosti, od slučaja do slučaja.

Solidarnosti i danas ima, ali Reljić upozorava da je samo novinarstvo „slabo”, zbog čega ni solidarnost nema veliki uticaj i snagu.

Prema njegovom uverenju, proces „gašenja” novinarstva je odavno počeo i odavno poslodavci „ne mare za sadržaj, posebno ne za pravi profesionalni sadržaj”.

Poslodavce u medijima u Srbiji „pogotovo više ne interesuje nikakva informacija”, jer oni prodaju novine kroz „idiotske tabloide”, naglasio je Reljić.

Sadržaj je „odavno potpuno nebitna stvar”, zbog čega Reljić predviđa da će korona samo ubrzati proces gašenja „pravih vesti”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari