Foto: S.K.

Kako je predstavljeno na njihovoj konferenciji, reč je o „podmićivanju političkih lidera, medija, sudija, profesora, studenata i članova izbornih komisija“, odnosno svih „izdajnika“ koje „Amerika izdašno laća“ ne bi li srušila autoritarni režim u Beogradu.

Ispostavilo se, međutim, da je to dokument američkog Instituta za mir, koji je pripremio član ove ustanove Danijel Server. On je bio dostupan na sajtu Instituta, iako je predstavljan kao tajni, a pritom je i „dorađen“, kako bi izgledalo da ga je izradila CIA.

„Očigledno je dakle, da je ekspertski tim krtica u srpskoj vladi na jedan običan papir, kakvih je na internetu gomila, doštampala pečat CIA i sve druge potrebne podatke kako bi medijskim bombardovanjem na nekoliko TV kanala u trajanju od nekoliko sati eventualno sazenio prostotu“, upozoravali su novinari.

Naročito, dodali su, sve one gledaoce RTS i BK koji to „mogu da progutaju“.

„Upoređivanjem dokumenata, koji je prekjuče podeljen novinarima i o kojem su državni mediji izveštavali nekoliko uzastopih sati kao o supertajnom planu za obaranje vlasti u Srbiji uz pomoć „prljavog“ američkog novca i izdaje, i dokumenta sa interneta, vidno je da se radi o potpuno istom materijalu“, pisao je Danas.

Reč je, naime, o preusmeravanju američke spoljne politike sa Mloševića ka njegovim protivnicima koje bi trebalo direktno, pa čak i novčano, podržati.

Za to vreme u Čačku se održavaju protesti povodom pokušaja gušenja televizije Čačak. Inspekcija je, prethodno, donela zabranu o radu ovog medija jer, kako je navedeno, ova televizija „ne poseduje dozolu za emitovanje“.

„Na unapred donetu odluku o zatvaranju nisu uticali navodi rukovodstva TV Čačak da je osnivač JP „Čačanski glas“ blagovremeno podneo prijavu na Javni oglas Saveznog ministarstva telekomunikacija po kojoj ministarstvo do danas nije odlučilo, iako su za to protekli svi zakonski rokovi“.

Početak nove godine doneo je razne izveštaje i statističke podatke iz prethodne godine, među kojima je i izveštaj nevladine organizacije „Reporteri bez granica“, u kojem je naznačeno da je tokom 1998. godine u SRJ ubijeno 19 novinara, dok je Novu 1999. godinu njih 93 dočekalo u zatvoru.

U njihovoj izveštaju zabeleženo je i 487 hapšenja novinara, 697 napada ili pretnji, kao i 501 slučaj u kojima su mediji žrtve represije, prenela je Beta.

Situacija na Kosovu se, kako zaključuje međunarodna zajednica, konstantno pogoršava, te Francuska zahteva hitno zasedanje Kontakt grupe.

„Hil dobro radi, ali njegova šatl diplomatija ne donosi rezultate“, kazao je tadašnji šef francuske diplomatije IIber Vedrin i dodao da „Kontakt grupa treba da da veoma jak signal stranama na Kosovu kako bi ih primorala da sednu za pregovarački sto“.

A tadašnji vrhovni komandant NATO u Evropi general Vesli Klark najaljuje Miloševićevu ofanzivu na Kosovu tokom iduća dva meseca.

„Obe strane se spremaju za sukob, ako pregovori propadnu. Potoji snažna mogućnost da ćemo videti obnovu borbi širokih razmera, ukoliko, u sledećih šest do osam nedelja, izostane diplomatski sporazum ili prećutno razumevanje“, upozorio je Klark.

On je, zajedno sa generalom Klausom Naumanom, Miloševiću preneo „poslednje upozorenje povodom obnavljanja sukoba na Kosovu“. Oni su od njega tražili sprovođenje istrage o navodnom masakru albanskih civila u selu Račak, kao i imenovanje i kažnjavanje odgovornih.

U ovom trenutku nije bilo sigurno da li je u borbama u ovom selu, osim pripadnika snaga bezbednosti i OVK, učestvovala i Vojska Jugoslavije.

Tela ubijenih albanskih civila prebačena su u Prištinu, a za dva dana, kako je saopštio šef Kosovske verifikacione misije OEBS Vilijem Voker, prebrojano je 45 leševa, dok se u izveštajima informacionog centra kosovskih Albanaca pominjalo i više od 50 tela.

Voker je tada, od strane Savezne vlade, proglašen „personom non grata“, te mu je naloženo da napusti državu.

Savezna vlada je konstatovala da se radi „o novoj kampanji dela međunarodne zajednice i odlučno odbila kao neosnovane, neistinite i zlnamerne tvrdje vezane za događaje u selu Račak, koje su sračunate na to da se okrive organi vlasti“.

Foto: S.K.

Sajt Danasa objavljivaće rubriku „Iz arhive Danasa“ svake nedelje, kada će podsećati na to šta su bile vesti sedam dana pre tačno 20 godina.

Povezani tekstovi