
Portal Ex-yu aviation prenosi da je Er Srbija u septembru 2015. godine uzela kredit od EAP I BV vredan 52,9 miliona dolara koji na naplatu dospeva u septembru 2020. godine, uz godišnju kamatnu stopu od 6,96 odsto.
Pored toga, 20. maja 2016. godine je dogovorila zajam od 63 miliona dolara kod EAP II BV, koji na naplatu dospeva u junu 2021. godine. Kompanije će zbog toga početi pregovore, kako bi pokušali da dođu do rešenja koje bi zadovoljilo obe strane, naodi Nova ekonomija.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović nedavno je izjavila da je Er Srbija napravila oko 40 miliona evra gubitka od početka pandemije, koja je na dva meseca prizemljila sve komercijalne letove.
Aviokompanija sa sedištem u Abu Dabiju ima 49 odsto udela u Er Srbiji, dok ostatak kontroliše vlada Srbije.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Pa samo su zatrazili odlaganje pla’anja kreditda, zbog posledica korone, pogledajte samo kolike gubitke trpe najvece svetske aviokompanije poput Air Franca, Lufthanse, KLM, pa ih njihove vlade pomazu i spasavaju javnim novcem, a ova pandemija je pokazala koliko nam je Er Srbija znacajna, ko je besplatno vracao nase ljude iz inostranstva i ko je dnosio medicinsku opremu iz inostranstva.
Pomenute inostrane kompanije su državne, pa je logično da ih države pomažu kada je teško, ali i ubiru prihod kada dobro ide. Er Srbija je „naša“ kada su dugovi u pitanju, i arapska kada su prihodi u pitanju.
Najveci problem je taj sto su Arapi ove kredite racunali u ovih 49% vlasnistva.
A kako je Air Serbia svake godine realno bila u minusu, svi gradjani Srbije su placali Arapski % u kompaniji.
Ps: Srbija je jedna od retkih drzava koje su besplatno vracale gradjane; vecina zapadnih je naplacivala (CAN do 1800CAD, Ger 900Eur…)
Ma to će da reši Prvorođeni sa njegovim polubratom šeikom Bin Zajedom. Oni su ovo i zakuvali.
Ako propadne,nece moci vucko da sedne u avion i donese iz steka sta nam „treba“.Zato novi kredit sa kamatom6-7% normalno se krediti uzimaju sa2%(bez ugradnje“
Cak kod „Arapskog brata“ koji je i predsednik bankarskog sistema UAE je bilo i od 0,5 sa max 2% za kapitalne investicije, znaci da su razliku malkice podelili?
Oni su i bez korone u dubiozi svake godine.
Pa sto drzava bije dala pare nego kredit sa kamatom ogromnom!!Zato smo u blatu di vrata.
Sve nacionalne (drzavne) avio-kompanije lose posluju. Skupo kostaju i cesto bankrotiraju. Mi smo mala i siromasna zemlja, treba iskoristiti ovu situaciju i osloboditi se ovog tereta. Beograd je na interesantnom mestu za avio saobracaj i njegov aerodrom ce donositi veliki profit od kompanija koje ga budu koristile. A najvaznije, Srbima ce let low-cost kompanijama biti znatno jevtiniji od leta na AIR SEBIA.
i stigao je zvucni odgovor u vidu „pucketanja“ , koliko im puca k…c za AS. bitno da su uvalili lovu, zvanicna kamata bila od 0,5 do max 2%, a kako su podelili razliku, nikada necemo saznati
Katanac!