Srpski preduzetnik koji je za dve godine osvojio sedam stranih tržišta 1Foto: Stanišić Bio

Počeo je svoj privatni bizis 2018. i za kratko vreme uspeo da se pozicionira na domaćem, ali i inostranim tržištima. Kupio je opremu i za početak svoj proizvod pozicionirao u radnjama zdrave hrane.

Učestvovao je na festivalima na kojima je dobijao jasnu sliku i povratnu informaciju kakav proizvod ima i ko su kupci. Nikola Stanišić, vlasnik firme “Stanišić bio proizvodi” kaže da bi takav put preporučio početnicima u industriji hrane kako bi videli da li treba nešto da menjaju u proizvodu koji su napravili, ali i svom poslovanju.

“Motiv da započnem ovakav posao bio je to što smo shvatili da na tržištu nema proizvoda sa pečurkama i zato smo pokrenuli autentičan proizvod koji se brzo pozicionirao, sad već na sedam tržišta”.

Srpski preduzetnik koji je za dve godine osvojio sedam stranih tržišta 2
Foto: Stanišić Bio

Nikola kaže da je početni kapital za ovu vrstu biznisa mora da bude što veći i to ne samo zbog opreme i proizvodnje nego, pre svega, zbog marketinga.

“Digitalni marketing i degustacije na prodajnim mestima su neizbežne i u prvoj godini to morate raditi u što većoj meri. Određene analize kažu da procenat ulaganja u marketing, kada ste startup, u odnosu na vaš promet mora da bude 20 do 25 odsto. Danas za mnogo manje pare možete direktno da dođete do vaše ciljne grupe i usko da ih selektujete preko društvenih mreža, a ne kao što su ranije veliki brendovi radili sa reklamama na televiziji u udarnim terminima gde su puštali celoj populaciji i tako tražili svoju ciljnu grupu”, kaže Nikola.

Srpski preduzetnik koji je za dve godine osvojio sedam stranih tržišta 3
Foto: Stanišić Bio

Napominje da su pokrenuli zanimljivu onlajn platformu jer veruju da je budućnost prehrambene industrije u onlajn prodaji.

“Pokrenuli smo onlajn platformu www.sumskatajna.rs gde pored našeg redovnog asortimana imamo još oko 20 proizvoda organskog porekla i neprskanih sirovina. Shvatanje našeg tima je da je budućnost prehrambene industrije u online prodaji organske hrane. Takav oblik prodaje jednog dana će zaživeti i kod nas kao što je zaživeo u Americi i Evropi”.

Govoreći o problemima sa kojima se susretao na početku Nikola kaže da ih je bilo, ali da se rešenja nađu u što kraćem roku.

“Uvek spominjem rečenicu koju sam čuo od jednog našeg preduzetnika koji kaže  – Preduzetništvo je put sa puno medveda i kada se izborite sa jednim dolazi drugi i tako u krug”, kaže on.

Srpski preduzetnik koji je za dve godine osvojio sedam stranih tržišta 4
Foto: Stanišić Bio

Tržište se stalno menja i ako ga ne osluškujemo može brzo da nas proguta, napominje Nikola.

“Tržište se menja iza dana u dan i ako ga ne osluškujemo brzo će da nas proguta, a drugi će doći na naše pozicije. Nije lako na tržištu pogotovo što ste na policama pozicionirani pored brendova koji postoje preko 20 godina i rade agresivan marketing, sa tim se nije lako izboriti, ali potrošači sve više prepoznaju kvalitet i daju šansu manjim brendovima”, smatra on.

Njihov najpoznatiji brend na tržištu je Šumska tajna i namazi od šumskih organskih pečuraka.

“Mi smo jedna od tri kompanije iz Srbije koja direktno sarađuje sa američkim Amazonom koji ima ekskluzivu za online trgovinu u US naših proizvoda. Idemo direktno u njihove magacine i oni su zaduženi za isporuku naših proizvoda na području Amerike. Na američkom tržištu se prodajemo pod brendom Forest Secret kao i u ostalim državama u koje distribuiramo”.

Nikola kaže da mu u poslu najviše nedostaju ljudi, ali i finansije do kojih je, kako kaže, vrlo teško doći kada ste mlada firma. Međutim, naglašava da su već u prvoj godini uspeli da dobiju kredit jer su ih banke prepoznale zbog izvoza i brzog rasta.

Planovi za budućnost vezani su za rast na inostranim trištima i saradnja sa trgvinskim lancima u svetu.

Nikola onima koji razmišljaju da pokrenu svoj biznis poručuje da veruju u ono što rade, da veruju u sebe te da budu uporni.

“Ne dozvolite da vas ljudi obeshrabre jer takvih ima na svakom ćošku. Radite na sebi svakodnevno, slušajte pametnije i iskusnije, nemojte da kopirate, ali od svih uzmite po nešto i napravite svoj savršen model poslovanja”, poručio je on.

Izvor: https://free2business.wordpress.com/

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari