Železnica: Maksimalna brzina na 54,5 odsto pruge Beograd - Novi Sad 1Foto: Mohammad Danish

Povodom teksta objavljenog u u našem listu u utorak, 22. juna, pod naslovom „Vozom „200 na sat“ – punih 4,5 minuta“, u kome se navodi da će na relaciji Beograd – Novi Sad maksimalnom brzinom od 200 kilometara na sat vozovi saobraćati samo na jednoj manjoj deonici u dužini od svega 15 kilometara, reagovala je informativna služba preduzeća „Infrastrukture železnice Srbije“ koja tvrdi da izneta tvrdnja nije tačna.

– U okviru projekta izgradnje pruge za velike brzine, na dvokolosečnoj pruzi za velike brzine između Beograd Centra i Novog Sada, između kojih je udaljenost oko 75 kilometara, biće modernizovano i izgrađeno ukupno 150 kilometara koloseka. Od toga, vozovi će maksimalnom brzinom do 200 kilometara na sat moći da saobraćaju na ukupno 81,8 kilometara levog i desnog koloseka, što ukupno iznosi 54,5 odsto ukupne dužine koloseka između Beograda i Novog Sada. Maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će moći da dostignu na oba koloseka između Batajnice i Karlovačkih vinograda. To, praktično znači da će putnički vozovi saobraćati maksimalnom brzinom od 200 kilometara na sat na deonici dugoj oko 41 kilometar između Beograda i Novog Sada, a to je Batajnica – Karlovački Vinogradi. Dakle, nije tačna tvrdnja da će vozovi maksimalnom brzinom od 200 kilometara na sat moći da saobraćaju samo na deonici dugoj 15 kilometara – navode u „Infrastrukturi železnice Srbije“ i dodaju da će brzina vozova na ostalim delovima pruge Beograd Centar – Novi Sad biti uslovljena područjem kroz koje prolazi, uslovima u kojima se odvija saobraćaj ili geografijom terena, ali će na još 16 kilometara levog i desnog koloseka saobraćati brzinom od 160 kilometara na sat.

Brzinu od 160 kilomatara na sat novi „Štadlerovi“ vozovi moći će da razviju na deonici Karlovački vinogradi i Petrovaradin. To znači da će na oba koloseka između Beograda i Novog Sada na deonici dugoj oko osam kilometra (Karlovački Vinogradi – Petrovaradin) putnički vozovi moći da razviju brzinu 160 kilometara na sat, kažu u Infrastrukturi železnice Srbije.

Na oba koloseka od Novog Beograda do Batajnice, na deonici dugoj oko 16,4 kilometra, u skladu sa kriterijumima kojima je definisana brzina vozova, putničke garniture moći će da saobraćaju brzinom 120 kilometara na sat.

Poređenja radi, navode nadležni u Infrastrukturi železnice Srbije, pre početka izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Subotice duge 183 kilometra, svega 35 kilometara pruge je bilo dvokolosečno (Beograd – Stara Pazova), dok je ostatak ove međunarodne magistrale bio jednokolosečan.

– Između Beograda i Subotice, pre početka radova, vreme putovanja međunarodnih putničkih vozova iznosilo je čak četiri sata i 37 minuta, što znači da je njihova prosečna brzina bila oko 40 kolmetara na sat. Na svega osam kilometara ove pruge, deonica Nova Pazova – Stara Pazova, vozovi su mogli da saobraćaju 120 kilometara na sat, dok je na čak 56 kilometara ove pruge, deonica Lovćenac – Subotica, brzina vozova svega 40 kilometara na sat. Pre početka izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Subotice na više mesta zbog stanja koloseka i železničke infrastrukture bila je uvedena lagana vožnja vozova – zaključuju u Infrastrukturi železnice Srbije.

Odgovor Danasa u štampanom izdanju u petak 25. juna

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

8 reagovanja na “Železnica: Maksimalna brzina na 54,5 odsto pruge Beograd – Novi Sad”

  1. Moći će da razviju 200 160 120… Moći će… Mogu i ja da trčim 20 na sat ali se to nikada ne dešava. Zašto ne izjave da će vozovi voziti brzinom od 200 km/h na 54,5% pruge?

  2. Нови Сад – Суботица нису нити почели да раде. О чему овај прича. Брзина сада 20-30 км на сат. Распаднуто све. А градиће још барем 3-4 године. 100 километара усред равнице. Та није Бачка пуна кањона, стена, урвина или других стенчуга. Колико би ови градили да има тунела? А нема их и никако да почну.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.