U formalno najkraćoj, a zapravo, najdužoj predizbornoj kampanji u istoriji hrvatskog višestranačja, Kukuriku koalicija (predvođena SDP-om) istorijskim skorom je pretukla, u minula dva mandata, vladajući partijski zbor sa HDZ-om na čelu.

Ova oksimoronska tvrdnja oslonjena je na dve stamene činjenice: ako računamo (pre)izbornu kampanju od trenutka raspisivanja do izborne „šutnje“, dakle samo petnaest dana, ona, uistinu, beše najkraća, ali ako startni prasak za (među)partijsko komešanje i ozbiljne pripreme za krvav boj („za narod svoj“…) identifikujemo sa danom demisioniranja Iva Sanadera i, naročito, sve ono što je u tridesetak meseci sledilo, kampanja je bila pov(j)esno duga. Kako to obično biva, to beskompromisnom „srazu“, mediji – svih ideoloških boja i tehnoloških formata – dali su pun doprinos a, televizije su – u hrvatskom slučaju sve tri nacionalne HRT, RTL, i NOVA – očekivano, pokupile kajmak.
Pragmatično sa pozicije povećanja gledanosti, na oštroj ivici profesionalne i etičke korektnosti, one, posebno ove dve privatne, prenosile su slikom ili rečju sve ono što je bilo zanimljivo za gledalište. U najširoj gami svekolike ponude. E, to beše spektakularni vatromet svega i svakoga.
Izborni dan? Odlično, pet. Moja prevaga, za zericu makar, odlazi Novoj TV. Prvenstveno zbog neposrednog angažmana Mislava Baga, verovatno najkompletnijeg televizijskog novinara u celom regionu.
U koncepcijskom smislu, sve tri kuće su se opredelile za celodnevno uključivanje reportera sa svih relevantnih mesta, dok su u studiju događaje komentarisali eminentni stručnjaci najrazličitijih partijsko-ideoloških preferencija. Bez uvijanja, nepotrebnih eufemizama, femkanja, kenjkanja… I sve je blistalo. Ne samo zbog besprekorne rasvete. I domaćini i gosti u studiju, našminkani i upicanjeni, i reporteri među narodom, bili su izbrijani, opranih kosa, dame sa frizurama i prikladno odeveni.
Podsetilo me to na naše izborne noći kada gosti, takozvani stručnjaci, analitičari politički, nekakvi glavni urednici, šatro sveznalice („drž da nabijem“, za takvu felu vele u Sremu) znojavi, aljkavi, obučeni kao za, recimo, vikend – obilazak buvljaka ili cevčenje žestine u omiljenom bircuzu, krenu u stampedo po mnogobrojnim televizijama. U tom hrvatskom „ozračju“ lakše podnosim i konstatacije sa kojim se apsolutno ne slažem, od ovih naših(?) predvidljivih mrsomuda, čak i kada im se omakne i neka neočekivano pametna misao. Eto!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari