Zle oči

* E sad, da ne biste stekli utisak da je moja malenkost visoko iznad dobra i zla, reći ću da sam do pre samo nekoliko godina i ja postupao kao druga polovina Srbije

Ostavite komentar


  1. Gorerečeno je teorijski uvod u jeretičku tezu da smo svi mi govna! Dobro i zlo se nalaze u svakoj osobi i "jašu uporedo" e sad, od uslova sredine, temperamenta, karaktera ličnosti, na kraju krajeva načinu ili modelu kako se interuizuju kulturne vrednosti zavisi šta će na kraju ispasti da li će osoba biti sin svetla oli sin tame. Zašto Srbi više vole tamu? Pa zato što je lakše, ne zahteva nikakav poseban trud, ne troši se energija na unapređeje kulturnih vrednosti već je dovoljna krasota od boga data čim dete uspe samo da otvori vrata. lenjost je naša prednost kao i zaostalost da nam pogled bude zao i da nam je svega žao al da nećemo ništa da menjamo nego samo da kenjamo. Srbi žele da čuju ono što prihvataju i razumeju ono što ne zahteva nikakav umni napor za razumevanje. Sve ono gde treba dubinski promišljati valja izbeći -može da se nazebe od silne bede ako se razmišlja koherentno. Zato je tu vođa da razmišlja šta je dobro za Srbe, šta treba da gledaju, kako da se nose u kriznim situacijama, kako da čine a da ne izgube oreol žrtve, etc, etc, zato je veoma važno kvalitetne ličnosti kooptirati u službu, pardon, digresija mala kao mala šala, ne u službu bezbednosti koja jeste sve i svja više od 150 godina u Srbije nego u UO RTS da popune prost broj rukovodilaca i olakšaju funkcionisanje na oko slobobne televizije a u stvarnosti šio nam ga đura……

  2. Čika Bas, ja redovno idem na časove veronauke, al i dalje ne razumem šta je naš praotac Adam baš toliko zgrešio?. Posle kušanja "rajskog voća" sa "drveta spoznanja dobra i zla", zar se nije za Adama otvorila nova perspektiva, kao mogući izvor njegovog spasenja, koje je najbolje izraženo u rečima Božijim: "Vidite! Adam je sad postao kao bilo koji od nas!"
    Zašto se sve tovari zmiji, kad i sam Bog potvrđuje ono što je zmija obećala Evi, ono kad je Eva dala Adamu "jabuku, nar, ili smokvicu", svejedno, kušanje je bitno. Posledica kušnje je da čovek istupa iz prvobitnog stanja rajske naivnosti i bezazlenosti tj. od svekolike prirodnosti i zato čovek više nema "oči izvan svakog zla".
    Znači, neposlušnost donosi zlo, no treba nagasiti da ipak daruje slobodu, i što je još važnije pruža mogućnost spoznaje zla. E sad, Bog je možda prestrogo kaznio ljude za sam čin kušnje, za tako malu i sladostrastnu grešku da trpi čovekova prirodnost?. Čovek dobija pokoru u vidu rada,( "u znoju lica svog ješćeš hleb svoj"), porođajne muke,(rađađete se u bolovima), smrtnosti(povratka u prah), etc, etc,
    E sad, Hegel veli da ni životinja ne radi ako je slobodna, tj. radi samo ako je prisiljena da radi , zadovoljenje svih ostalih nagona nalazi u prirodi, što je najvažnije životinje nisu izbačene iz raja i samo zato ne znaju da razlikuju dobro od zla kao čovek. Zato životinje same po sebi nisu ni dobre ni zle, već su one ono što jesu. Samo čovek usled kazne stiče sposobnost da razlikuje dobro od zla što čoveka kvalifikuje kao uračunljivo biće. Znači može a ne mora pistati da bude član UORTS-a. I kratak zaključak onako, kako sam ja razumeo Hegela; tek udaljavanjem od Boga čovek dolazi u poziciju da u pravom smislu bude dobar jer pošto je već kažnjen evoluirao je do mogućnosti da stekne samosvest i slobodu izbora šta će biti sin svetla ili tame. Bog zna, čovek na kraju sazna, al ne može nikome da kaže niti prenese svoje saznaje.

  3. E, moj Base, da je u pitanju stvarno neka Hegelova filozofska misao, malo morgen bi je ti prepričao po sećanju!
    Tvoj citat liči na ono kako mali Đokica, tj. Svetica, razume Hegela.

  4. Najlepse i najljubaznije a sve u duhu konstruktivnosti dakako, zamoljeva se drug direktor, gosn Draza Petrovic da ubuduce, plasticno receno, smanji broj slova iliti ogranici duzinu komentara, nesto nalik na twitter! Ovako imavamo totalnu nebulozu da su (neki/mnogi) komentari duzi od same kolumne, a jos gore i poraznije je broj komentatora kojima ni carsav ne bi bio dovoljan da nam, sto bi reko Drug Radovan ““ispricaju svoje romane““! Nadobudni, isfustrirani i iskompleksirani, bolesno umisljeni, najpametnijinasvetu.. jednom recju sve predsednik do ““predsednika““ !! Nemoj da te mrzi brate Drazo, ko u onom vicu kad mali perica nece u skolu.. pa mu na kraju mama kaze, moras perice ipak si ti direktor! URADITI POD OBAVEZNO I POD ODMAH !

  5. Danas je u Danasu Basara objavio "famoznu" kolumnu i dva svoja komentara. Dokone zajebante stavio je na cekanje, kako mu ne bi ugrozili dijalekticku neprejebivost.

  6. Vreme nam je odavno potrošeno da se pozivamo na Boga van Čoveka. Sako ko veruje da je Bog stvorio čovek, a ne obrnuto, je na najnižem nivo svesti, a radi poslove na produhovljenju, očovečenju, oboženju Čoveka! Jer nas to verovanje zadržava da se oslobodimo Sotona koji vladaju svetom, finije rećeno "Invalidi duha i čovečosti vladaju svetom", a predstavljaju se da su ljudi kojih treba da se bojima, iako ih većina ne poštuje i ne voli, tačnije mrzi.

  7. Živo me kopka šta je predsednik Erdogan mislio kadli je izjavio: jednoga dana "bićemo jedno"….

  8. Težak je i zamoran Hegel. Zato su , kad je u pitanju razlikovanje dobra i zla, Srbi prihvatili mnogo lakšu za razumevanje, a bogme i korisniju mudrost, a to je tzv. "Zulu filozofija" !

  9. Ja najviše uživam u El grandovskom skudoumlju i plitkoumlju ad hominem. Rečiti primer nacionalne veličine sa dna kace. Voli kratke, krotke i razrooke komentare – toliko razume. Ne pomaže ni čaršav ni ćebe da El Grande cerebralno ne ozebe. Taki mu horoskop.

  10. Tipični primer "poštene inteligencije" i najbolji proizvod "Titinog vremena", ponovo nam dokazuje da su Srbi nepopravljivi, kvarni, zli, nedokazani, itd.. (dodajte po želji), te da kao takvi snose krivicu za sva zla ovog sveta itd… (dodajte po žeji). Naravno, sve je bilo divno dok je Tito vodio državu (nekih skromnih četrdesetak godina) a onda je došao Milošević pa sve upropastio. Za koju godinu ćemo očekivati "umetničku slobodu" autora u dokazivanju tvrdnje da je Milošević kriv za Goli otok, zabranu povratka Srbima na Kosovo, ustav iz 74, pojavu NDH, Jasenovac, Jadovno itd. (dodajte po želji) itd…. Verovatno će krunski dokaz optužbi protiv Miloševića (o kojem ne mislim dobro, tek da se zna) biti činjenica da je Srbin, dok se za Druga Tita to nikako ne može reći, što ga oslobađa svake krivice. E sad, nakon ovog komentara, za koji sumnjam da će biti objavljen, očekujem provalu uvreda, a ne polemiku, po starom običaju ustanovljenom u ovoj uglednoj kolumni. E ovo ako objave, svaka čast.

  11. Zamolio bih g. Dražu da ovaj moj malo poduži članak/komentar pusti jer se vrlo retko javljam a mislim da je red razjasniti neke sustinske stvari. Hvala. I naravno pozdrav Basari.
    alo ljudi u Srbiji, i ne samo u Srbiji, shvata da je svako društvo odnosno država izgrađena po nekom duhovnom obrascu. Da bi čovek mogao da koristi prirodne resurse i unapređuje svoj život neophodan je sistem ideja koje obuhvataju stvarnost u kojoj živi i on mora biti totalan (primer: Stari Eipat). Religije su nastale spontano kao odgovor na tu ljudsku fundamentalnu potrebu. One daju smer, okvir i strukturu društvu i kasnije državi. Marks nije bio u pravu kada je tvrdio da je čovek izmislio boga da bi upravljao prirodno-ekonomskim okolnostima u kojima živi i koje je sam izgradio. Ne znam odakle dolazi ideja o bogu ali sam siguran da nije “izmišljena”. Ona je čoveku prosto data. Problem nastaje u iščitavanju i tumačenju te datosti. Zato ima toliko različitih religija. Neke su produktivne, aktivne, agresivne i potpomažu društveni napredak, druge su okrenute “onom” svetu i formiraju razne varijante kulta smrti. Judaizam, Islam i Protestantizam su aktivne, tzv. muške i spadaju u prvu kategoriju, dok su Hinduizam, Budizam i Pravoslavlje, da pomenem najvažnije, pasivne, tzv. ženske religije. Katoličanstvo je, rekao bih, negde u sredini ali ipak pomereno nešto više prema ovom pasivnom polu (ali ne previše). Sa jedinstvenim izuzetkom Judaizma, sva društva prvog tipa su po pravilu koje ima retke izuzetke prirodno vladala društvima baziranim na religiji ovog drugog tipa. Državni, ekonomski, vojni itd. potencijal jednog društva odnosno države je samim tim izgrađen na sveobuhvatnim principima baziranim na dominantnoj religiji. U kasnijim vremenima vera, u smislu ličnih ubeđenja, može, a i ne mora, da otpadne ali duhovno-mentalna struktura koju je ona stvorila ostaje i dalje i po pravilu traje veoma dugo. Na žalost mnogih koji veruju suprotno, nije moguće kalemiti pojedine elemente jedne vrste društva, najčešće ekonomske, na izdvojene slične segmente nekog drugog. Društvo jedne vrste nastaje i nestaje kao totalitet kroz određeni duži ili kraći (uglavnom duži) vremenski period. I ovde stižemo do Srbije i njenih dvovekovnih jalovih pokušaja da nakalemi trešnju na žabu. Pokazalo se da to nikako ne ide. Da biste imali protestantsku društvenu i državnu organizaciju sa bogatim i politički svesnim građaninom morate imati protestantsku kulturu iza sebe. Ona je građena vekovima kroz krvave verske sukobe prema kojima ovi naši Balkanski izgledaju neozbiljno. Kroz nekoliko više-manje uspešnih revolucija nastao je u severnoj Evropi i SAMO TAMO jedan tip društva koji se ne može kalemiti na društva suprotnog tipa a da pri tome ili i samo ne bude uništeno ili ne uništi ono drugo. Pošto uz sveopšti društveni konsenzus Srbijom potpuno dominiraju ideje bazirane na religiji odnosno kulturi suprotnog tipa vera u “napredak” pod tim uslovima je iluzoran. A pošto se Protestanti ovde još uvek, a tako će ostati i u budućnosti, smatraju “sektašima, đavolima i anti-srpskom kolonom“ bilo kakva iluzija o izlasku iz siromaštva i besporetka koji prirodno dominira društvima ovakvog tipa će ostati to – iluzija. Jedini izlaz je radikalni diskontinuitet sa tradicionalnom religijom i društvom na njoj baziranom što meni lično ne deluje realno. Dokaz za to je 68.2 posto građana Srbiji (Galup) koji iskazuju privrženost tradicionalizmu i svemu što iz njega proizilazi i oni će se, što svesno što nesvesno, boriti da taj sistem očuvaju. Jedini način da se takvo društvo promeni je od spolja. A jedina spoljna sila koja bi eventualno bila za tako nešto zainteresovana je, koliko na žalost mogu da vidim, samo Turska. Evropa sa rusofilima ne želi da ima ozbiljnog posla (osim vikend zabave po prestonici) a Rusija, i sama u istom problemu, sa udaljenom, nepouzdanom i neuravotezenom Srbijom ne želi da opeče ruke kao 1914, što ju je skupo koštalo. Dakle, promena će možda i biti jednog dana ali nas za njih niko neće ništa pitati

  12. Gde si sada, El Grande, da ovom raspopu kažep TLTR (Too long to read) & dosadno & bez veze!

  13. Pozdrav moderatoru.

    .
    Voleo bih znati pravila objavljivanja nasih komentara ali verujem da su jako komplikovana.Tri mi ne objaviste zadnjih dana ( uglavnom podrzavaju Basaru) a onda odjednom vidim ovo od zemljaka i raspopa pa se zbunim i skoro dignem ruke.Koje su dodirne tacke njihovih komentara i Basarine kolumne?Ako ovo moje ipak prodje da kazem, ne sumnjajuci ni najmanje u dobre namere Panovica ne sumnjam takodje u dobre namere onih iz dvojke.Ipak sumnja,,kritika i stalna provera namera i ucinjenih dela svih u javnim servisima trebala bi biti normala a ne kao Basara ovde sumnja da nesto nije u redu sa njihovom sumnjom.

Ostavite komentar


Dijalog

Zašto (ne) izaći na izbore? 10

Zašto (ne) izaći na izbore?

Koalicija "Srbija protiv nasilja" se raspala i ostavila preko 900 hiljada birača, koji su za njih glasali na decembarskim izborima sa dilemom da li da glasaju ili bojkotuju predstojeće beogradske i lokalne izbore.

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Cetković - E-play

Dnevnu novinu Danas jako cenim i poštujem pre svega zato što je jedna od retkih koja ima rubrku o kulturi i sceni.