Premijera monoopere „Dnevnik Ane Frank“, večeras u 20.30, na sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta 1Plakat/promo

Mlada sopranistkinja iz Splita Antonija Mirat koju ćemo večeras čuti, poznato je ime i na inostranoj sceni – pevala je u finalu takmičenja Monserat Kabalje u Saragosi, na kojem je nagrađena besplatnim podučavanjem kod čuvene maestre, dobitnica je prestižne nagrade Milanske skale na takmičenju Hans Gabor Belvedere, stalni je član operskog studija Scuola Antica u Firenci, članica Operskog studija maestra Daniela Fera u Njujorku, na Univerzitetu Džulijard…, a doktorand je na završnoj godini FSU, Odeljenje za pozorišnu režiju, pod mentorstvom našeg istaknutog pozorišnog reditelja, nekadašnjeg direktora Drame i upravnika NP prof. mr Božidara Đurovića

 

 

 

Muzej žrtava genocida i Fakultet savremenih umetnosti najavili su premijeru monoopere „Dnevnik Ane Frank“ kompozitora Grigorija Samuiloviča Frida, u režiji i izvođenju operske umetnice, sopranistkinje Antonije Mirat, večeras u 20.30, na sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta u Beogradu.

Među mnogim savremenim stvaraocima iz Srbije i drugih država, muzej je pružio nesebičnu podršku Antoniji Mirat, doktorandu FSU, pod mentorstvom prof. mr Božidara Đurovića, čiji je doktorsko-umetnički projekat prepoznat kao još jedan iskorak u negovanju kulture sećanja na žrtve genocida nad Srbima, Romima i Jevrejima.

Monoopera „Dnevnik Ane Frank“ je delo prevedno na 65 jezika, kompozitor Grigorij Samuilovič Frid (1915-2012), je i sâm jevrejskog porekla, i dodatno je bio inspirisan da ovaj literarni predložak, kao kompozitor i pisac libreta, pretoči u dosad jedinu operu na temu dnevnika Ane Frank.

Frid kroz 21 sliku dočarava atmosferu u skloništu gde boravi porodica Frank, karaktere likova i njihove međusobne odnose, ali i naglašava kontekst događaja tog vremena, koristeći kompozitorske alate koje pruža muzika 20. veka.

Monoopera „Dnevnik Ane Frank“ je prvi put izvedena, uz klavirsku pratnju, u Moskvi, u maju 1972. godine.
Sopranistkinja Antonija Mirat koju ćemo večeras čuti, rođena je 1983. u Splitu, a prvu muzičku nagradu osvojila je već u četrnaestoj godini, na državnom takmičenju.

Tokom studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu debitovala je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, kao studentkinja nastupala je i u Beču, Londonu, Mariboru, Rijeci.., a diplomirala je 2007. godine.

Dve gdoine kasnije ostvarila je svoj producentski i kompozitorski debi: operetu „Trogirski akvarel“, u kojoj peva i naslovnu ulogu .
Antonija MIrat je pevala u finalu takmičenja Monserat Kabalje u Saragosi, na kojem je nagrađena besplatnim podučavanjem kod čuvene maestre, 2012. postajla je članica Operskog studija maestra Daniela Fera u Njujorku, na Univerzitetu Džulijard, a 2014. je sarađivala sa velikim imenima, kao što su Anđelo Bertači, Genaro Sika, Antonela Pianecola, Silvia Kolombini…

Stalni je član operskog studija Scuola Antica u Firenci koji vodi maestro Đenaro Sika, bila je angažovana i kao gostujući profesor na Akademiji muzičkih umetnosti u Dubajiu (Royal College of Music), a 2015. učinila je zaokret u smeru crossover muzike i počela da objavljuje obrade klasičnih kompozicija na savremen način.

Nastupala je Vembliju, i dobitnica je prestižne nagrade Milanske skale na takmičenju Hans Gabor Belvedere.

Antonija Mirant je doktorand  na završnoj godini Fakulteta savremenih umetnosti, Odeljenje za pozorišnu režiju, pod mentorstvom našeg istaknutog pozorišnog reditelja, nekadašnjeg direktora Drame i upravnika Narodnog pozorišta u Beogradu prof. mr Božidara Đurovića.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari