"Adolescent" Silvena Grua na programu 20. Festivala igre u Operi i teatru Madlenianum 1Foto: Promo

Na 20. Beogradskom festivalu igre večeras na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum gostuje francuska trupa Balet Severa iz Rubea (Ballet du Nord) sa komadom “Adolescent”. Koncept i koreografija ovog dela iz 2019. rad su čuvenog francuskog koreografa Silvena Grua, mada kritičari tvrde da je “Adolescent” pažnju publike privukao zahvaljujući spoju “prelepih, prefinjenih slika Fransoaz Petrović, Gruove koreografije zasnovane na odličnoj Molekulovoj muzici, dok je veličanstvenu i posve estetičnu scenografiju dizajnom svetla ulepšao Mišel Dez”.

Sam Silven Gru ističe da je svoj deo posla obavio u bliskoj saradnji sa igračima i pod uticajem slika Fransoaz Petrović, francuske umetnice srpskog porekla.

– Mislim da je ovaj komad uspeo da na površinu izbaci intimne trenutke svačije adolescencije, ali u višeslojnom tumačenju. Moja primarna namera je da prikažem nevolje koje su nas sve snašle u ovom periodu. Kada krenem da stvaram novo delo, počinjem tako što se stavljam u kožu publike kojoj se obraćam. Ovde su to podjednako tinejdžeri i odrasli. Želim da tinejdžer bude u stanju da identifikuje svoje mesto u rasponu fizičkih transformacija i stanja duha koja mu nudim u predstavi. Takođe, nadam se da će odrasla osoba, prolazeći kroz emocije prošlosti, shvatiti kako ga je ova faza njegovog života izgradila da postane ono što je danas. Konačno, naš odnos prema društvu proizilazi direktno iz načina na koji smo doživeli ovo doba – izjavio je ranije Silven Gru u razgovoru za Danas povodom gostovanja „Baleta Severa“ na 20. BFI.

Za “odrastanje” na sceni zaduženo je deset igrača i svaki od njih donosi svoje iskustvo prelaska iz detinjstva u svet odraslih, što u spoju vizuelne umetnosti, savremene igre i tehno muzike predstavlja, kako ističu u “Baletu Severa”, njihov “mali kamen” u temeljima ovog univerzalno važnog fenomena i društvene teme.

Silven Gru karijeru igrača započeo je godinu dana pre nego što je 1991. diplomirao na Odseku savremene igre pariskog Nacionalnog konzervatorijuma.

Gotovo celu sledeću deceniju bio je angažovan u Baletu Preljokaž.

Sa svojom prvom koreografijom postaje laureat Međunarodnog takmičenja u Parizu, da bi nešto kasnije bio pozvan da radi u Nacionalnom teatru u Bukureštu i u Operi u Skoplju.

Njegove koreografije obaraju rekorde po gledanosti, a bavi se i istraživanjem veze između igre i muzike.

Na mesto direktora Koreografskog centra u Rubeu imenovan j 2018. i tada su nastali komadi „Pokrenimo se!”, duet „U mojim rukama”, „Metamorfoze”, „Adolescent”…

Komad sa kojim gostuje večeras u Madlenianumu je njegova prva umetnička saradnja sa Fransoaz Petrović, čiji je pradeda po ocu 1914. emigrirao iz Srbije u Francusku.

Ona je od 1990. jedno je od vodećih imena francuske umetničke scene – bavi se slikarstvom, keramikom, farbanjem, štampom, video i vizuelnim radovima.

Za “Adolescenta” uradila je scenografiju i kostime, a sa Silvenom Gruom nastavila je nedavno saradnju na novoj predstavi, u kojoj takođe važan deo zauzima njen crtež.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari