Beogradski festival igre: Priče sa "Aerodroma" 1Foto: Beogradsk festival igre

Program 15. Beogradskog festivala igre, koji je zvanično otvoren u subotu uveče u Centru „Sava“ predstavom „Jedan, jedan i jedan“ izraelske trupe „Vertigo“ u koreografiji čuvene Noe Verhajm, nastavlja se večeras i sutra u Pozorištu na Terazijama gostovanjem Kompanije Kristijana Ingimarsona sa komadom „Aerodrom“.

 Beogradska publika pamti ga po hit predstavi „Tras“, koja je na BFI izvedena pre dve godine.

Ungimarsonov „Aerodrom“, u kom on potpisuje udeju, koncept i režiju, najavljen je kao „fizički teatar i urnebesno zanimljiv komad“, čija je impresivna aerodromska scenografija ostavila utisak i na carinike na prelazu Kelebija. Premijerno je izvedena 2015. u Kopenhagenu.

– Mnogo putujem i puno vremena provodim na aerodromima. Kao i drugi putnici pitam se kakva je to zgrada od stakla i čelika u kojoj vlada organizovani haos. To je kao mala zajednica sa pravilima ponašanja kroz koju prolazimo bez postavljanja pitanja, što je kontrast sa trenutkom ulaska u avion i slobodom da letimo – objasnio je svoju fascinaciju aerodromima Kristijan Ingimarson u susretu s beogradskim novinarima u prostoru Nacionalne fondacije za igru.

Iako priznaje da je više čovek filma i igre, nego pozorišta, kaže da u predstavi „Aerodrom“ nije koristio filmske inspiracije, nego se vodio ličnim iskustvom i posmatranjem.

– Volim da sedim i posmatram ljude i da šetam aerodromom. Prolasci kroz različita obezbeđenja su čitava mala priča pre nego što se uđe u „zemlju toblerona“, gde nas obuzme mir parfema i čokolada u nekoj vrsti Diznilenda. Tu je i apsurdna hijerarhja sa podelom na klase u avionu, peripetije sa ograničenjem težine prtljaga. Na aerodromima se zapravo odslikava život društva. Kao i u scenografiji sve je fensi, od kartona i plastike i sa ludim pravilima. To je komedija. Zato u predstavi učestvuju igrači, glumci, cirkuski umetnici i akrobate. To jeste fizički teatar, ali delo ima i koreografiju. Želim da stvorim novi umetnički jezik – poručio je Kristijan Ingimarson.

Ovaj nagrađivani umetnik rođen je na Islandu, a živi u Danskoj od 1992. godine. Osnivač je i umetnički direktor Kompanije Kristjana Ingimarsona, koja ove godine slavi 20. rođendan. Bavi se i režijom, glumom i performansom.

„Kao umetnik čija je oblast delovanja vizuelni teatar, njegov rečnik se stalno razvija kroz mešavinu glume, urnebesne komedije, akrobatike, klovnovskih veština, do igre i teatra. Stilski, njegove kreacije podrazumevaju visoki napon, ritmičke sekvence, nadrealne efekte, podjednako komične i dirljive trenutke. Predstave su uvek inspirisane uvrnuto zamišljenim eksperimentima nad modernim društvom, u kojima se rasprava gradi u letu od fantastičnog do nepodnošljivo smešnog ludila“, kažu u BFI.

Prema Infismarsovim rečima, u predstavi sa kojom gostuje na 15. BFI, ima više autentičnih zvučnih efekata sa aerodroma nego muzike koju potpisuje Jens Peterson. Scenograf je Johan Kolkjer, dramaturg Simon Boberg, kostimograf Sofi Belin- Hansusen. U izvođačkom timu je osam umetnika

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari