Crtež kao prihvatanje sećanja 1Foto: UVUU

Jelena Prljević, akademska slikarka iz Užica, predstaviće svoje radove na izložbi „Suviše pamćenja, suviše zaboravljanja – Crtež kao prihvatanje sećanja“ u užičkoj galeriji „Reflektor“.

Postavku, koja će moći da se pogleda od 25. marta do 3. aprila, čini opus crteža i animacija, koji su nastali za vreme njenog boravka u SAD. Zbog poštovanja aktuelnih prtivepidemijskih mera, izostaće zvanično otvaranje izložbe.

Prikazi oštećenih građevina, fragmenata arhitekture, pejzaža i impulsa života, putem repeticije crtačkog pokreta, navodi se u najavi Udruženja vizuelnih umetnika Užica (UVUU), koje je priredilo tu izložbu, pozivaju na isceljenje i duboko razmatranje pamćenja i načina arhiviranja, kao ključnih faktora u izgradnji sećanja.

„U njima, iskorak iz svetla postaje iskorak iz vremena prihvatajući ideju zajedničke budućnosti, konstrukt koji Bogdan Bogdanović naziva ‘neuništivom radosti života’. Ciklusi ponovnog oživljavanja i procesuiranja prošlosti stavljaju crtež u ulogu memorijalnog tla u kom grafitni trag revitalizuje napušteno“.

Radovi, dodaje se, sugerišu razumevanje straha i procesa isceljenja, kao neophodnim za prevazilaženje nemira, kako unutrašnjih tako i spoljašnjih, a filmsko-snolika arhitektura i otvoreni prostori skladište narative koji istražuju prirodu ovih procesa.

„Koristeći svetlo i tačke nestajanja“, dodaje se, „kreiraju se nelogični, scenski odvojeni prostori koje osećamo kao priče bez staništa. Traganjem za duboko zapretanim višegeneracijskim sukobima, otvara se preispitivanje koncepata osećaja sigurnosti i osećaja krivice. Ovi procesi otvaraju pitanje kako ih individualno i kolektivno iznosimo“.

Jelena Prljević je rođena 1990. u Užicu, gde je završila Umetničku školu. Osnovne studije je završila na Akademiji Umetnosti u Novom Sadu, a master studije na School of Fine Arts, Univerzitet u Konektikatu. U Njujorku, 2018. godine, zajedno sa umetnicima Natašom Prljević i Džošuom Nierodžinskim, osniva kolaborativnu platformu HEKLER. Osim na samostalnim izložbama, svoje radove je izlagala na više nacionalnih i internacionalnih grupnih izložbi. Njen prvi animirani film „Sisterhood“ je prikazan na nekoliko filmskih festivala u Evropi i SAD, a dobitnca je The Elizabeth Greenshields Foundation Grant Award (2017), Montreal, Kanada i drugih nagrada.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari