Eurosong: 161 milion ljudi gledalo ovogodišnje takmičenje 1Foto: Shutterstock/Review News

Šezdeset šesto takmičenje za Pesmu Evrovizije (ESC) iz Torina, u Italiji, gledao je 161 milion ljudi, saopštili su organizatori Eurosonga.

Udeo gledanja velikog finala u subotu 14. maja je u odnosu na 2021. godinu veći za tri procenta, a takmičenje se još jednom pokazalo veoma popularnim kod mlađe publike.

U zemlji ovogodišnjem domaćinu Evrovizije, Italiji, čak 53 odsto više ljudi je gledalo ovo takmičenje nego 2021. godine, sa prosekom od 6,6 miliona gledalaca.

Uspeh Španije i Velike Britanije na takmičenju (2. i 3. plasman) takođe se odrazio na njihov rejting, a obe zemlje su zabeležile najveći broj gledalaca u protekloj deceniji.

U Španiji je finale u proseku gledalo 6,8 miliona gledalaca, što je za 86 odsto više nego 2021. godine.

Od svih tržišta, najviše je ljudi gledalo finale Eurosonga u Velikoj Britaniji sa 8,9 miliona gledalaca, što je za 20 odsto više nego 2021. godine.

To je prvi put u poslednjih 11 godina da je Velika Britanija zabeležila veću gledanost od Nemačke koja je prethodno imala najveću publiku.

Eurosong: 161 milion ljudi gledalo ovogodišnje takmičenje 2
Foto: Tviter/Eurovision Song Contest

Tik-Tok je postao zvanični partner takmičenja za Pesmu Evrovizije 2022. a ova platforma je zabeležila ukupno 189 miliona video pregleda na zvaničnom nalogu Evrovizije tokom dve nedelje pre Velikog finala.

Inače, 3,3 miliona gledalaca gledalo je Veliko finale uživo na Tik-Toku, dok je polufinale strimovano skoro četiri miliona puta.

Takmičenje je na zvaničnom Jutjub kanalu Eurosonga gledalo 42,3 miliona ljudi.

Broj gledalaca Velikog finala na Jutjubu porastao je za skoro 50 odsto na godišnjem period. a najviše pregleda bilo je u pobedničkoj zemlji Ukrajini sa preko 2,2 miliona pregleda do danas.

Tokom nedelje događaja poslato je preko osam miliona tvitova o konkursu, što je udvostručilo ukupan rekord postavljen 2021. godine.

Ukupno su video snimci na četiri društvena kanala pregledani preko 284 miliona puta tokom nedelje događaja.

Sadržaj na zvaničnoj Fejsbuk stranici dostigao je 24 miliona ljudi sa dodatnih 13,5 miliona ljudi postignutih na Instagramu gde su objave viđene preko 255 miliona puta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.