Varljivost pozicije autora u američkim nezavisnim filmovima 1

Sedmi Festival nezavisnog američkog filma „IndieBelgrade“održava se od 19. do 21. novembra u Domu omladine Beograda. Pored predstavljanja uobičajeno atraktivnog i uvek svežeg pogleda na savremenu severnoameričku nezavisnu filmsku scenu, DOB kao organizator festivala počinje sa razvojem edukativnog, teorijsko-kritičkog i muzičkog programa, a sve u okvirima teme nezavisnog filma i nezavisne umetnosti uopšte.

Još jedna novina je da će “IndieBelgrade” od ove godine imati paralelni program u Nišu, u okviru kojeg će, u saradnji sa Niškim kulturnim centrom, ekskluzivno biti prikazana tri najbolja filma sa ovogodišnjeg festivala, po izboru umetnički direktora Hristine Hadžiharalabs i Radoslava Pavkovića.

Jedan od gostiju ovogodišnjeg festivala biće američki redietlj nazavisnih filmova Majkl Voker.

– Gostovanje Majkla Vokera u Beogradu i obećani razgovor sa njim mogu da budu zgodna prilika da se ukaže i na varljivost pozicije autora u američkim, zaista nezavisnim, filmskim vodama (zapravo, pod nezavisniom američkim filmom često se i ovde i tamo i drugde greškom smatraju i nešto budžetski skromnija ostvarenja ipak nastala pod paskom studija, takozvanih mini-mejdžora, sa polaznim krupnim prikazivačkim potencijalom). Naime, slučaj Majkla Vokera je po narečenom pitanju veoma slikovit – on u svojim delima poprilično žanrovski i stilski luta, evo, već par decenija – u rasponu od uspelog paranoidnog trilera Chasing Sleep sa Džefom Danijelsom od pre dvadeset godina, preko, reklo bi se, rutinske indie-satire Price Check sa Parker Pouzi, kraljicom istinskih indie filmova, pa do upadljivo nedorečenog meta-filma iz domena horora, Cut Shoot Kill. Ima tu podosta upadljivih nekonzistentnosti u izrazu, što ponovo u žižu dovodi ono neprolazno i šire pitanje šta je to ono što prevashodno i najubedljivije scenaristu-reditelja čini i filmskim autorom kao takvim. Pritom, Voker je iz izvesnih razloga pravio ogromne pauze u radu, te bi i to moglo da bude okosnica razgovora – do koje mere je tamošnji nezavisni film tog produkcijskog opsega zbilja otvoreno polje za rad i staravalaštvo u kontinuitetu. Pomenutim aspektima fina i smislena dopuna su filmovi iz ostatka ponude ovog festivala – The Beta Test Džima Kamingsa, već treći celovečernji film ovog zaista zanimljivivog mlađeg autora u samo tri godine, istinski vrcava hiper-verbalizovana dramedija Shiva Baby, te Red Rocket, novi film proverenog Šona Bejkera (autora filmova Starleta, Mandarina i Projekat Florida), a reč je o ostvarenju kome upućeni predviđaju ogromne šanse u predstojećoj trci na nominacije za najviđenije esnafske nagrade na kraju godine – kaže filmski kritičar Zoran Janković.

Prvog dana festivala nastupa grupa On Tour, dok u subotu reditelj Milutin Petrović predstavlja svoj najnoviji muzički projekat John Bonham and His Backing Band, u kojem ostvaruje saradnju sa Anom Rodić, književnicom i lajv art performerkom, koja je i njegova partnerka u privatnom životu.

Projekcije filmova će se održavati u Velikoj sali, koncerti u sali Amerikana, a prateći edukativni i teorijski program u Klubu i Tribinskoj sali.

Cena ulaznice za program koji obuhvata pet filmskih projekcija i dva koncerta iznosi 1.500 dinara.

Cene pojedinačnih ulaznica su 250 dinara za filmske projekcije i 700 dinara za koncerte.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari