Fotografska tipologija sećanja 1

Samostalnom izložbom „Sites of Memory“ Vesne Pavlović u petak od 18 sati otvara se Galerija Laufer na adresi Svetozara Radića 4, Savamala.

Fotografsko delovanje ove umetnice, koja danas živi u SAD i radi kao profesorka Univerziteta Vanderbilt, prema rečima Branislava Dimitrijevića, teoretičara i istoričara umetnosti – je indikativno, pa i pionirsko, u procesu redefinisanja fotografskih i uopšte umetničkih postupaka i istraživanja u Srbiji od početka devedesetih.

– Tada su je njeni savremenici mogli upoznati kao pridruženu članicu grupe Škart – koja će se sa svojim poetičkim i participativnim formama delovanja izvan etabliranog sistema ispostaviti kao prekretnička umetnička pojava – a njene fotografije postaće amblematske kao dokumenti aktivnosti u okviru civilnog društva, antiratnih pokreta ili pak dokumenti performativnih i kritičkih umetničkih postupaka u javnom prostoru – podseća Dimitrijević u tekstu kataloga izložbe.

On ukazuje da je Vesna na taj način ostvarila arhiv slika o tom vremenu i da se od kraja devedesetih gotovo i neće tome vraćati ali da će zato čitav njen rad od tada biti posvećen odnosu fotografskog i arhivskog.

– U tom odnosu fotografsko nije toliko funkcija dokumentovanja događaja, nije samo proces proizvodnje slika o nekom događaju, koliko i samo utiče na događaj koji određuje tipologiju sećanja – ističe Branislav Dimitrijević u svom tekstu.

Vesna Pavlović ima veliku izlagačku praksu iza sebe, uključujući solo izložbe u Phillips Collection muzeju u Vašingtonu, First Art muzeju u Nešvilu, u Muzeju Jugoslavije u Beogradu i Crocker muzeju umetnosti u Sakramentu kao i brojne grupne izložbe širom sveta. NJeni radovi se nalaze u brojnim javnim i privatnim umetničkim kolekcijama od kojih su samo neke Phillips Collection i Hirshhorn Museum i Sculpture Garden u Vašingtonu, i Muzej savremene umetnosti u Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari