Među njima je i dobitnik Srebrnog medveda i nemački kandidat za Oskara „System Crasher“ Nore Fingšajt.

Festival će otvoriti „25 kilometara na čas“ Markusa Golera, roud movie komediju sa notom melanholije. Debitantski film Zuzane Hajnrih „Melanholična devojka“ studijsko je putovanje kroz 15 komičnih susreta koje gledaoce vodi kroz postmoderno društvo, između prekarnosti i samoreklame, serijske monogamije i nove spiritualnosti, otrežnjenja i pritiska da po svaku cenu budemo srećni.

Filmu „System Crasher“, koji na Berlinalu osvojio Srebrnog medveda, prethodi podroban istraživački rad Nore Fingšajt.

Ne baveći se toliko emotivnim stanjima u ranom detinjstvu teško traumatizovane, agresivne i nekontrolisane devetogodišnje Beni sa Helenom Cengel u glavnoj ulozi koliko sistemom pedagoške i medicinske podrške koji zakazuje na svim planovima, film postavlja pitanje šta je sa onima koji se ne daju spasiti, ali i preispituje analitički potencijal svakog čoveka kroz prizmu morala društva.

Srebrni medved Berlinala otišao je i novom filmu „Bio sam kod kuće“ Angele Šanelec, koja se bavi promišljanjem preživljavanja i značajem smrti u životu. Reč je o filmu nastalom u nemačko-srpskoj koprodukciji, koji je prikazan premijerno u Beogradu na 47. Festu, u prisustvu rediteljke. Novi film Andreasa Drezena „Gunderman“ jedan je od najdiferenciranijih i najboljih filmova o Istočnoj Nemačkoj koji je stvorio fascinantan portret uzbudljivo protivrečnog poete i bageriste Gerharda Gundermana koji veruje u komunizam. Još jedan od spomenika koji nemački filmski stvaraoci podižu određenim ličnostima je film „Samo obična žena“, čiju režiju potpisuje Šeri Horman.

Film je zasnovan na istinitoj priči o Hatun Ajnur Siriči, koju su 2005. godine u Berlinu ubila njena braća. To ubistvo je u Nemačkoj izazvalo žučne diskusije, a svedoci na sudskom procesu devojčinoj braći i dan-danas moraju da žive u programu za zaštitu svedoka. Film „Golman Trautman“ Markusa H. Rozenmilera je istinita priča o fudbaleru Bernu Trautmanu, koji tokom Drugog svetskog rata dospeva u britansko zarobljeništvo, a kada ga zapazi menadžer jednog engleskog amaterskog kluba, nadareni ratni zarobljenik postaje deo njegovog tima, uprkos nezadovoljstvu ostalih igrača.

U debitantskom filmu „Atlas“ David Navrat razvija koherentnu priču zgusnutih atmosferičnih slika uz izvanrednu glumu Rajnera Boka. U toj simboličkoj priči o „malom čoveku“ stari prinudni izvršitelj iseljenja prepoznaje sina koga je odavno napustio. Među filmovima osmog Gete festa je i ostvarenje koje na filmskim festivalima u Minhenu i Karlovim Varima osvojilo niz nagrada – novi film „Lara“ reditelja Jan-Olea Gerstera, poznatog po ostvarenju „Oh Boy“, fokus prebacuje na starije generacije u nijansiranom portretu majke sa frustrirajućim umetničkim ambicijama.

Osmi Gete fest zatvara film „Vakersdorf“. Reditelj Oliver Hafner prenosi svoje politikološko obrazovanje o strukturama moći u Bavarskoj tog vremena pružajući oštru analizu događaja i ishoda. Film se završava u aprilu 1986. godine kada je već stigla vest o katastrofi nuklearnog reaktora u Černobilu i tri godine pre zvanične obustave gradnje nuklearnog postrojenja.

Ulaznice za projekcije u DKC-u koštaju 300 dinara. Gete fest u Niškom kulturnom centru biće održan od 24. do 29. oktobra, a u Kulturnom centru Novog Sada od 31. oktobra do 5. novembra.

Povezani tekstovi