"Glumcu je dato da bude čovek sa mnogo lica, a čoveku da ostane svoj": Nenad Nedeljković o 30 godina na vranjskoj pozorišnoj sceni 1Glumac Nenad Nedeljković. Foto:V.Ristić /Danas

„Glumcu je dato da bude čovek sa mnogo lica, a čoveku da ostane svoj i da kroz život ne prodje drugačije nego što on stvarno jeste“, kaže za Danas Nenad Nedeljković (54), glumac Pozorišta „Bora Stanković“ u Vranju, koji je 30 godina rada u ovom teatru obeležio režijom komedije „Međa“.

Gumac zadatka. Dobrog glasa. Spreman na scenske vratolomije, ali i tišinu koja iz glumca ponekad bolje govori od izgovorene reči. Kroz celu karijeru se usavršavao. Temeljno na „glumačke noge“ stao je pod rediteljskim umećem Radoslava Radivojevića, čoveka koji je vaspostavio sistem trajanja pozorišta u Vranju.

-Usavršavao sam se kroz predstave koje je Radoslav radio. Glumio likove iz dela Borisava Stankovića, brusio se učeći od boljih od mene, a takvih je u našem pozorištu bilo, na moje zadovoljstvo, i previše. Dragoceno je moje iskustvo u radu sa rediteljima poput Vladimira Lazića, Radoslava Zlatana Dorića, a posebno sa Nebojšom Dugalićem u Čehovljevom „Paviljonu broj 6“ i „Starim danima“ – osvrće se na svoju glumačku karijeru Nedeljković.

Odigrao je više od 80 uloga, i ostao jedinsteven u svom tumačenju koje je imalo svoje uspone i padove, nedovršenosti, ali i velike uzlete.

"Glumcu je dato da bude čovek sa mnogo lica, a čoveku da ostane svoj": Nenad Nedeljković o 30 godina na vranjskoj pozorišnoj sceni 2
Sa premijere predstave „Međa“. Foto:V.Ristić/Danas

-Glumcu je najvažnija scena, kolege i publika. Eto teatra, eto provere čoveka. Isto kao što se proverava hirurg na operaciji, tako i glumac danas mora da bude lik, koji pobeđuje život – kaže naš sagovornik.

Poslednjih desetak godina ansambl pozorišta „Bora Stanković“ iz Vranja slovi u svojoj misiji za kolektiv u kome dominira ženski deo.

To je „teška artiljerija“ za scenski prostor. Radmila Đorđević, Žetica Dejanović, Kristina Janjić – Stojanović, Milena Stošić, kao i Jelena Filipović su „stubovi nosači“.

-Scenski događaj, ma kakav on bio, je kolektivno delo. Kroz taj sistem spojenih sudova, razmene energije, u dramaturgiji bilo Stankovića, Čehova, Molijera, postiže se potpuni osećaj jednog estetskog dešavanja. Ni ja bez njih, ali ni one bez mene, ne bi mogli da u potpunosti savladamo magiju jedne predstave – priča Nedeljković.

O svom jubileju koji je obeležio režijom komedije „Međa“, po tekstu Novice Dicića kaže:

– U trenutku kada se oseti potreba da umetnik, glumac obeleži ili omeđi neke svoje važne jubileje, setio sam se ovog, ne tako davno napisanog  pozorišnog teksta. To je bio marker da i ja omeđim višedecenijsko bivostovanje na daskama koje život znače.

Predstava „Međa“ sinoć je premijerno izvedna na velikoj sceni vranjskog pozorišta. Komedija situacije, koja se bavi našom aktuelnom zbiljom između suseda Makedonaca i Srba u jednoj pograničnoj kafani.

U 90 minuta bilo je prilike za smeh, aplauz, ali i upitanost: Gde smo to mi i da li zaista može biti gore od nekada boljeg?

-Posle jubileja se stavljaju tri tačke. Idemo dalje, jer pozorište je energija koju međusobno razmenjuju glumci na sceni i publika, a to je život – kaže ovaj glumac vranjskog pozorišta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari