Glamur Kana i obližnjeg Monaka su ove godine predstavljeni i na filmskom platnu – u ostvarenju „Grejs od Monaka“, koje je otvorilo 67. festival u Kanu. Međutim, ako su fanovi sa oduševljenjem propratili dolazak Nikol Kidman i ostalih zvezda, kritika nije oduševljena onim što je videla u samom ostvarenju.

„Bilo mi je fenomenalno dok smo snimali, živela sam na francuskoj rivijeri i radila u Monaku“, rekla je novinarima Kidmanova dok je potpisivala autograme fanovima. U filmu ona igra glumicu Grejs Keli, koja se udala za princa Ranijea i postala princeza Grejs. Film je režirao Francuz Olivje Dan, čiji je „Život u ružičastom“ iz 2007. godine, o legendarnoj pevačici Edit Pjaf, bio veliki hit. Doduše, pre Kana čulo se da se Dan ne slaže oko finalne montaže za producentom Harvijem Vajnštajnom, ali su taj sukob prevazišli.

„Nema nikakvog spora. Sve je rešeno. Radili smo zajedno i zadovoljan sam trenutnom situacijom“, izjavio je Dan.

No, ako je reditelj i zadovoljan, to nikako nisu kritičari. „Film je katastrofa koja oduzima dah“, piše britanski Gardijan, dok ga američki Holivud riporter karakteriše kao „sapunsku operu“.

Sam film prikazuje Grejs Keli koja je frustrirana nemogućnošću da se uklopi u život Monaka i da se pomiri sa ograničenom ulogom kao monarhova žena. Dosadne su joj velike zabave koju Aristotel Onazis, prijatelj njenog supruga, pravi sa svojom ženom Marijom Kalas, čuvenom operskom pevačicom, na svojoj jahti. Mnoge priče u filmu – poseta tadašnjeg predsednika Šarla de Gola i podrška reditelja Alfreda Hičkoka, jednostavno nisu tačne, ali reditelj ih objašnjava kao deo setinga kako bi se bolje opisali likovi u filmu. Za neke je jedino istinit deo oko pogibije Grejs Keli 1982. godine – doživela je srčani udar dok je vozila svoja kola i tako imala saobraćajnu nesreću.

Deca Kelijeve, princ Albert i dve sestre – Karolina i Stefani, nazvale su film „farsom neutemeljenom u stvarnosti“.

„Ovaj film nema loše namere prema porodici, niti prema Grejs ni Ranijeru. Izmišljen je. To nije biografski film“, rekla je Kidmanova i dodala da ju je Grejs Keli oduvek fascinirala.

Džejn Kempion: Nedemokratski nedostatak rediteljki

Kan – Mali broj rediteljki u filmskoj industriji je „nedemokratski“, kaže Džejn Kempion, predsednica žirija u Kanu. Ona je govorila o potrebi suprotstavljanja seksizmu u poslu koji drži podalje brojne žene u svetu filma od rediteljske stolice. To kaže rediteljka koja je jedina žena u istoriji Kana koja je dobila Zlatnu palmu.

Ove godine, ako ništa drugo, žene makar dominiraju u žiriju – pored Kempinove tu su Karol Buke (francuska glumica), Sofija Kopola (američka rediteljka), Jeon Do-Jeon (južnokorejska glumica) i Leila Hatami (iranska glumica).

Pre dve godine uticajni francuski dnevnik Le Mond je objavio otvoreno pismo rediteljki i glumica koje su optuživale filmsku industriju za dvostruke standarde. „U Kanu žene pokazuju grudi a muškarci filmove“, pisalo je u tom pismu tada.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari