Izložba "Tiha mesta" kragujevačkog fotografa Ivana Arsenijevića u Beogradu 1Foto: Ivan Arsenijević

Ugaleriji Doma kulture Studentski grad u Beogradu otvorena je izložba Ivana Arsenijevića, fotografa i urednika likovnih i filmskih prograrama Studtskog kulturnog centra Kragujevac.

– Svet je odavno postao jedan fluidni prostor u kome je „neizvesnost vrednost, a nestabilnost imperativ”. Pitanja smisla i dubljeg egzistencijalnog promišljanja sve češće izmiču pred svakodnevnim poricanjem stvarnosti. Takav socijalni i kulturološki diverzitet pozicirao je umetnost danas, koja po većini teoretičara, predstavlja svojevrsni istraživački proces i (raz)otkrivanje svih promenljivih i ubrzanih konteksta realnosti, navodi u katalogu izložbe Suzana Novčić.

Po njoj, promene su se desile na svim društveno-kulturnim nivoima, pa tako i umetnosti.
– Ta promena strukture i govora umetničkog dela, ogleda se pre svega u estetizaciji svakodnevice, njene mnogostrane (ne)vidljive topologije. U seriji radova pod nazivom „Tiha mesta” Ivan Arsenijević prikazuje istoriju sadašnjosti, pozivajući se kako sam ističe, na tezu Zigmunda Baumana o fluidnoj površini savremenog društva: „fluidni život, baš kao i fluidno moderno društvo, ne mogu zadržati isti oblik, niti pravac”, smatra ona.

Izložba "Tiha mesta" kragujevačkog fotografa Ivana Arsenijevića u Beogradu 2
Foto: Ivan Arsenijević

Autor na svojim fotografijama istražuje svakodnevicu, sve njene promenljive registre, kao suspenziju opipljivog, realnog, efemernog sveta. To su tiha mesta, intimne percepcije prostora i vremena, prisustva i odsustva. Naizgled hladni zamrznuti kadrovi, filigranski čisti u kompoziciji, skoro idilični u svojoj jednostavnosti i kontemplaciji, referiraju na temu identiteta u kontekstu sveopšte nestabilnosti.

Izložba "Tiha mesta" kragujevačkog fotografa Ivana Arsenijevića u Beogradu 3
Foto: Ivan Arsenijević

Za Suzanu Novčić ovo je logičan nastavak Arsenijevićevih prošlih projekata: „Blow Up” i „Ljudi iz baraka”, a naročito serije pod nazivom „Some Cities”, gde su u fokusu njegovog objektiva urbani prizori, (ne)poznate kulise javih gradskih prizora, nastale autorskom elaboracijom dokumentarnog i likovnog beleženja.

– S jedne strane njegove fotografije su nostalgični, emotivni refleksi „izgubljene“ sadašnjosti, a opet s druge strane, to su kritični artefakti, koji referiraju na temu savremenog životnog konteksta, zaključuje ona, dodajući da njegove fotografije „imaju sofisticiran, imaginarni okvir namerne slučajnosti, kao svojevrsni prostori eskapizma od modernosti savremenog trenutka”.

Izložba „Tiha mesta” Ivana Arsenijevića u galerija Doma kulture Studentski grad otvorena je do 3. decembra

Autor emsije o savremenoj umetnosti – SKC kvArt

Ivan Arsenijević (50) diplomirao je na Akademiji umetnosti BK u Beogradu, odsek fotografija u klasi profesora Milana Aleksića. Školu Jugoslovenskog instituta za novinarstvo u Beogradu, odsek TV kamera, završio 1994. godine. Trenutno na postdiplomskim studijama na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu, smer Odnosi s javnošću i multimedijalne komunikacije. Radi kao urednik likovnog i filmskog programa SKC Kragujevac.

Izložba "Tiha mesta" kragujevačkog fotografa Ivana Arsenijevića u Beogradu 8
Foto: Ivan Arsenijević

Njegov rad predstavljen je u knjigama: The History of European Photography 1970-2000, Produced by Central European House of Photography, Foto-Forum, razgovori o fotografiji, Dom kulture Studentski grad, Beograd.

Radovi mu se nalaze u zbirci Narodnog muzeja u Kragujevcu, Otkup umetničkih dela Ministarstva kulture i informisanja Srbije, 2016. Kolekciji Centra za fotografiju, Beograd, Kolekciji fotografske kolonije Dislokacije, Kolekciji galerije Mostovi Balkana, Kragujevac.

Autor je emisije o savremenoj umetnosti SKC kvArt. Realizovao veći broj samostalnih i grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. U svom radu bavi se pitanjem urbanih prostora i identiteta pojedinca u njima.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari