Jesenja izložba ULUS, 90. put, od 18. novembra do 16. decembra 1Foto :Promo

Ovogodišnja, 90. Jesenja izložba, u organizaciji Udruženja likovnih umetnika Srbije, biće otvorena 18. novembra u Umetničkom paviljonu Cvijeta Zuzorić u Beogradu, najavili su organizatori. Postavku, koju je pod nazivom Vanredno stanje koncipirao Umetnički savet ULUS, u saradnji sa istoričarima umetnosti, dr Dejanom Sretenovićem i dr Jelenom Stojanović, publika će moći da pogleda do 16. decembra.

Jesenja izložba ULUS jedna je od izložbi sa najdužom tradicijom na ovim prostorima.

Prvi put je otvorena 1928, a organizovalo ju je Udruženje prijatelja umetnosti Cvijeta Zuzorić, koje je u davnom međuratnom periodu, u Umetničkom paviljonu, upriličilo ovu izložbu 13 puta – do 1940. Od 1945.

ULUS je preuzeo organizaciju Jesenje izložbe, i do danas je priredio 77 izložbi.

“Prema tumačenju Đorđa Agambena, termin vanredno stanje opisuje stanje kad su ljudska prava i pravni sistem suspendovani zbog neke velike krize koja ugrožava državni poredak.

Upravo to se dogodilo po izbijanju pandemije korona virusa kad se veći deo sveta našao u vanrednom stanju.

Italijanski filozof, u kritici politike upravljanja pandemijom, upotrebio je termin biosigurnost da bi opisao „vladavinu terora sanitizacije i religije zdravlja”, koja je dovela do suspenzije demokratije i ljudskih sloboda.

Alen Badiju izneo je suprotno mišljenje: vanredne mere su istovremeno i autoritarne i imaju opštu svrhu jer predstavljaju jedini oslonac i suštinsku zaštitu od širenja zaraze.

Ova dva primera pokazuju u kojoj meri su politike upravljanja pandemijom izazvale različite reakcije i dovele do sukoba mišljenja i polarizacija netipičnih za borbe na političkom frontu.

Svet je u isto vreme ujedinjen i razjedinjen zarazom, u rasponu od „poricanja ozbiljnosti pojave do dominantne ortodoksije koja je potvrđuje, ali se radikalno deli oko predloženih rešenja” (Agamben)…

Čovečanstvo je kovid 19 dočekalo nepripremljeno i sa nevericom, iako su epidemiolozi godinama unazad upozoravali da je globalna pandemija, kao posledica nemilosrdnog pustošenja planetarnog ekosistema, neizbežna.

Kad je neverica ustupila mesto suočavanju sa strašnim udarom realnog, korone, ljudi su postali svesni toga da prolaze kroz vanredan momenat egzistencije, da je pandemija postala oblik i sadržaj njihovog života, a da je poredak regulisan životom ustupio mesto poretku regulisanom smrću.

Bez obzira na to kako su se određivali prema pandemiji i merama za njeno suzbijanje, svi su se slagali u tome da više ništa neće biti isto kao pre…

Polazeći od toga da je pandemija „činjenica koja preseca” i postavlja u novi međuodnos biološko, političko i društveno, 90. Jesenja izložba ULUS pod nazivom Vanredno stanje reprezentuje dijapazon umetničkih refleksija tog preseka i posledica koje ostavlja za sobom. (Dejan Sretenović i Jelena Stojanović)

Postavka je sačinjena od radova Aleksandre Kokotović, Aleksandra Paunkovića, Aleksandre Vasović, Aleksandrije Ajduković, Ane Nedeljković, Ane Miladinović, Ane Milosavljević, Bojana Radojčića, Boška Atanackovića, Dimitrija Pecića, Dragane Žarevac i Ivane Dragutinović Sokolovski, Dejana Markovića, Filipa Ristića, Gregora Mobiusa (Goran Đorđević), Gorskog Kabadaje, Griše Masnikose, Igora Zenzerovića, Ivana Grubanova, Ivana Petrovića, Jelene Ilić, Jelene Paunković, Lidije Mićović, Marije Kovačević, Marije Kućan, Marine Tomić, Milane Lane Paunović, Milice Đorđević, Mirona Mutaovića, Nede Kovinić, Nikole Radosavljevića, Nemanje Lađića, Nine Sumarac, Radmile Dude Ludošan, Sanje Anđelković, Sare Masnikose, Selme Đulizarević Karanović, Siniše Ilića, Srđana Veljovića, Stevana Kojića, Tamare Agić, Tamare Jokić, Tijane Pakić Feterman, Todda Ayounga, Vide Stanisavac Vujčić i Vladimira Milanovića.

Prateći programi, tribine i vođenja kroz postavku odvijaće se subotom, tokom trajanja izložbe.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari