"Kavkaski krug kredom" podelio publiku 1Kavkaski krug kredom Foto: Radovan Baja Vujović

Kompleksna, zahtevna i velika ansambl predstava „Kavkaski krug kredom“, Bertolda Brehta, u režiji Paola Mađelija i u sinoćnjem izvođenju ansambla NP Sarajevo, podelila je publiku 24. Jugoslovenskog pozorišnog festivala – Bez prevoda u Užicu.

Ekspresivnu iscenaciju Brehtove drame, tokom koje se glumci sapliću na sceni prepunoj ostataka starih cipela i čizama što je jasna i tužna metafora o ljudskoj tragediji, a koja se tematski uklapa u festivalsku selekciju koja nosi naziv „Ko je junak našeg doba?“, iako je pozdravila gromkim aplauzom, publika je ocenila sa 3,89.

Za komad, prepoznatljivog rediteljskog rukopisa Paola Mađelija, za koji je rečeno da je „okrutna bajka za odrasle“, koji prati sudbine ljudi tokom rata u kavkaskoj oblasti, u kojoj devojka Gruša spasava dečaka, selektor festivala Bojan Munjin je rekao da je to „Breht u punom sjaju“ i da se kreće „između realizma i opere, tragedije i crnog humora“.

Maja Izetbegović, koja igra Grušu, navela je da ju juče, kada se probudila, na svom mobilnim telefonu dočekala vest o tome da je, od gladi i smrzavanja i pred drugim ljudima, preminuo izbeglica.

„Pitala sam se kako niko nije osetio potrebu da mu pomogne i to sam povezala sa likom Gruše, koja je osetila ljudsku potrebu i spasila taj mali život, koji je smisao svih nas. To je moja motivacija – oplemenjivanje, dobrota,  buđenje ljudskosti, hrabrost da reagujemo, da se manemo ideologija i praznih priča“, rekla je Maja.

Sjajni Ermin Bravo (Pevač i Azdak), uz ocenu da bi „svet bio mnogo bolji kada bi umetnici svima sudili“, istakao je da je „Kavkaski krug kredom“ antiratna  predstava“ . „Stalno se pitam kada ćemo prestati da pravimo predstave o tome i tuga je u aktuelnosti tog zveckanja oružjem“, naveo je Bravo.

Aleksandar Seksan (Šauva, Kaplar, Redovnik) kazao je da je reditelj sugerisao glumcima da se ne opterećuju Brehtom, već da je važno da se ispriča priča, što lepše i bolje.

Ocenivši da je Breht izazov, ali i da se povremeno mistifikuje, Miodrag Trifunov (Veliki knez, Stari seljak) kazao je da se ansambl uhvatio u koštac sa tim zahtevnim i najređe izvođenim Brehtovim komadom, a potom dodao da je sadašnje vreme poslužilo kao provokacija da se njime bave.

„Videli smo sublimaciju jednog iskustva – priču Sarajeva, koja je počela 1914. godine. To je priča o malom čoveku, malim sudbinama. Od početka smo verovali da radimo nešto plemenito, hrabro, ponekad nedokučivo i nerazumljivo“ , svedočio je iskusni glumac Miodrag Trifunov.

Završnica festivala

Večeras, kada se završava takmičarski program, Satirično kazalište Kerempuh iz Zagreba igraće „Blue Moon“ Damira Karakaša, u režiji Borisa Liješevića kome je to druga predstava na ovogodišnjem festivalu. U utorak, kada će se dodeliti nagrade „Ardalion“, glumci NP Užice će, u čast nagrađenih, prikazati komad „Kako život“ Nine Mitrović, u režiji Slavenska Saletovića.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari