Kimberli Taunzend: Sve što znamo i volimo je na pauzi 1Foto: Screenshot/Youtube/Kimberly Townsend

Pišem pesme koje govore o našem ličnom putu ka usavršavanju, o neprestanoj borbi ka postizanju bolje verzije nas samih. Mi, kao ljudi, često se pomirimo sa sudbinom.

– Izbegavamo da se suočimo sa stvarnošću i samim sobom. Svima nam je lakše da sa strane gledamo kako nam život prolazi, umesto da se borimo, otresemo tu lažnu sigurnost i zaista živimo. Biti svestan i živeti u trenutku nije lako, ali je nagrada velika. Moja muzika govori o tome kakav je osećaj živeti ovaj život, o usponima i padovima i o svemu između toga – tako njujorška kantautorka Kimberli Taunzend (Kimberly Townsend) opisuje povezanost života, komponovanja i pisanja pesama, odgovarajući na pitanje šta je inspiriše da stvara muziku.

Taunzend je privukla pažnju srpske publike kada je u projektu 52 nedelje – 52 obrade pored muzike legendarnih svetskih izvođača poput Bitlsa, Prislija, Dilana, Džoni Keša, Sajmon i Garfankla, Nine Simon i Bili Holidej napravila i obrade pesama EKV-a i Bajage.

Upitana kako je saznala za domaću muziku Taunzend odgovara: „Moj muž je Srbin, tako da je srpska kultura veliki deo našeg zajedničkog života: neverovatna muzika, ljudi, tradicija i hrana.“

Povodom njenih autorskih pesama od portala Review dobila je kompliment da je „budućnost folk muzike“.

U pesmama kombinujete folk, soul i indie pop, a muzika Vam je emotivna i iskrena, kako komponujete i o čemu pišete u Vašim pesmama?

– Hvala puno na ovom komplimentu. Moj proces komponovanja pesme gotovo uvek počinje od samog teksta. Nikada do sada nisam sa namerom sela da napišem pesmu, ideje mi nekako uvek dođu same. Teško mi je da objasnim proces. Na primer, odjednom bih čula u mislima tekst pesme i običnu melodiju, i zatim bih brzo uzela olovku i papir i zapisala je pre nego što je zaboravim. Ponekad bih napisala celu pesmu za samo nekoliko minuta, a ponekad je taj proces duži, čak i nekoliko nedelja, dok ne osetim da je pesma završena. Najbolji način na koji mogu da vam opišem svoju inspiraciju da kreiram muziku je to što mi muzika pomaže da doživim svoja osećanja. Pomaže mi u tome da ozdravim, rastem, i da budem u dodiru sa samom sobom. Pisanje muzike i tekstova za mene je zaista katarzično iskustvo. Nekako kao terapija i duboko ispunjavajuće.

Recite nam kako je nastao projekat „52 nedelje – 52 obrade“?

– Nakon što sam provela nekoliko meseci na turneji, želela sam da kreiram projekat koji će biti urađen kod kuće. Takođe, nikada ranije nisam snimala i objavljivala obrade pesama, tako da to je bio i kreativan izazov za mene i novo iskustvo. Pred kraj 2019. godine isplanirala sam ceo jednogodišnji projekat, da snimim jednu novu obradu svake nedelje tokom cele 2020. godine. Tokom života su me inspirisali mnogi muzičari, i bilo je zaista kul podeliti svoje interpretacije tih pesama koje toliko volim.

Šta mislite o srpskoj muzici i kako ste došli na ideju da napravite obrade EKV-a i Bajage?

– Srpska muzika je prelepa. Njeni tekstovi i instrumentacija bogati su emocijama. Moja obrada Bajagine pesme je obrada interpretacije Divne Ljubojević. Videla sam video gde Divna peva uživo ‘Od kada tebe volim’, i skoro sam zaplakala. Ne znam kako to da vam objasnim, ali za ove dve srpske obrade, i za bilo koju drugu obradu, uradila sam ih zbog osećanja koji u meni bude tekst i melodija. Nikada ne pokušavam da namerno promenim pesmu koju obrađujem. Taj proces je nekako više prirodan, zasnovan na tome kako ja pesmu čujem i doživim u svom srcu i umu. Znala sam da rizikujem sa obradom EKV pesme „Srce“. Moja interpretacija ove pesme je totalno drugačija od toga kako je originalno izvedena. Mislim da je to još jedan od načina izražavanja osećanja o kojima je Milan Mladenović pevao.

Korona virus je nažalost pogodio čitav svet, i globalno zaustavio muzičku industriju, koncerte i festivale, šta Vi kao izvođač osećate povodom toga?

– Da, bila je to zastrašujuća godina. Nadam se da je kraj pandemije blizu sada kako su vakcine dostupne. Projekat „52 nedelje – 52 obrade“ počeo je neposredno pre početka karantina. Nisam ni mislila da ćemo svi morati da se izolujemo. Bila je to čista slučajnost. Ideja je bila jednostavno da kreiram muziku od kuće nakon duge turneje. Tako da karantin nije imao negativan uticaj na moj plan. Ali videti kako je cela muzička industrija stala je zaista teško. Nažalost, nekako sve što znamo i volimo je na pauzi.

Uprkos tome, muzika pomaže ljudima da prebrode teška vremena.

– Da, u pravu ste. Lično smatram da je muzika duboko terapeutska za sve nas. Pomaže nam da osetimo svoja osećanja i analiziramo sve što doživimo. Muzika daje glas našem bolu. Pomaže nam da nas drugi razumeju i vide. Muzika je lek za našu dušu.

Mnogima u Srbiji su se dopale Vaše verzije domaćih pesama, da li imate još neke obrade u planu, kao i koncert kada se epidemija završi?

– Da! Imam sledećih nekoliko srpskih obrada već isplaniranih i polako ću raditi na njima. Takođe, mnogi novi fanovi su mi slali njihove predloge, pesme različitih autora i žanrova. Meni je zabavno da čujem nove umetnike koje bih mogla da obradim u budućnosti. Uskoro ću objaviti više detalja putem svog Instagrama – @kimblyy. Zaista sam preplavljena emocijama i duboko zahvalna publici za svu ljubav i podršku koju sam dobila za ove dve obrade. Želim da odgovorim na svaki imejl i svaki komentar i poruku na Jutjubu i Instagramu. Reakcija publike je bila neverovatna. Da, bila bi mi čast da imam koncert u Srbiji kada se pandemija završi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari