Kroz svoje mrtve bolje upoznajem(o) sebe: Nemogućnost poimanja smrti iz ugla živog posmatrača Dragane Nikoletić u Galeriji FLU 1Dragana Nikoletić/Galerija FLU

Doktorska izložba Dragane Nikoletić pod nazivom „Nemogućnost poimanja smrti iz ugla živog posmatrača“ biće otvorena večeras od 19 sati u Galeriji FLU, a trajaće do 20. januara, najavljeno je iz ovog izlagačkog prostora.

Dragana Nikoletić objašnjava da je naslov  izložbe svojvrsna referenca na čuvenu  rad Demijena Hirsta.

„Slobodan prevod naziva rada Demijena Hirsta The physical impossibility of death in the mind of someone living u sintagmu Nemogućnost poimanja smrti iz ugla živog posmatrača, najbolje oslikava tematiku kojom se bavim svojom doktorskom izložbom: svi moji najbliži su fizički mrtvi, ali žive u meni kroz relacije koje smo imali i razvijali u skladu sa svojim emotivnim kapacitetima, usađenim kompleksima i društvenim zadatostima.
Moji mrtvi i dalje postoje, možda i življi nego dok su egzistirali u realnosti. Kroz svoje mrtve bolje upoznajem(o) sebe“ ,navodi Dragana.

Prema njenim rečima kroz  materijal, koji izlaže ona se suočava i analizira kompleksne emocije koje izaziva gubitak najbližih.

„Postavkom koja obuhvata skulpture, instalacije, asamblažne objekte i video radove, analiziram osećaj krivice, tuge, olakšanja, (ne)sposobnosti praštanja.., izazvane smrću bliskih osoba. Svi radovi su bazirani na umetnički nadograđenim nasleđenim predmetima, ali i fotografijama i porodičnim video snimcima. Kroz umetnički proces zapravo prevazilazim nerazrešene konflikte sa svojim srodnicima, maćehom i bivšim mužem, kojima je posvećena ova izložba – skreće pažnju Dragana.

Kroz svoje mrtve bolje upoznajem(o) sebe: Nemogućnost poimanja smrti iz ugla živog posmatrača Dragane Nikoletić u Galeriji FLU 2
Dragana Nikoletić Muškarci ne plaču

Ona dodaje da „problematizacijom institucije braka i porodice, patrijarhalnog vaspitanja, insistiranja na poštovanju a priori, pokušava da otkrije šta je baza zdravih odnosa, a šta osnova stalnih nesporazuma, sukoba i pogrešnih odluka.

„Temi prilazim sa intimnog, psihološkog aspekta, opstruiranog ili nadograđenog hrišćanskim normativima. I pitam se: da li će mi doneti spokoj ako se pomirim sa senima prošlosti?“ pita se Dragana

Izložba Nemogućnost poimanja smrti iz ugla živog posmatrača nadovezuje se na prethodne cikluse njenih radova kojim je istraživala seksualnost i religiju, takođe se obračunavajući sa prolaznošću.

Prolaznost se ogleda i u propadljivosti materijala od kojih su aktuelni artefakti mahom sačinjeni. „Baš ta prolaznost nije (lako) shvatljiva čoveku“, zaključuje Dragana Nikoletić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari