Miroslav Karić dobitnik nagrade „Lazar Trifunović“ 1Foto: Promo KCB

Dobitnk Nagrade „Lazar Trifunović“,prestižnog priznanja za doprinos kritičkom mišljenju o modernoj i savremenoj umetnosti je istoričar umetnosti i kustos Miroslav Karić, za tekst „Studija slučaja“, objavljen u istoimenom katalogu povodom samostalne izložbe umetnice Biljane Đurđević, koja je održana u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 25. marta do 23. maja 2022. godine.

Odluku o tome jednoglasno je doneo žiri koji je redio u sastavu Darka Radosavljević Vasiljević, Stevan Vuković i Ana Ereš. Oni su razmatrali predloge prispele na konkurs za Nagradu za 2022. godinu, kao i druge javno dostupne doprinose kritičkom mišljenju o modernoj i savremenoj umetnosti objavljene tokom ove godine.

Kako se navodi, u obrazloženju žirija „u svojoj monografskoj studiji Miroslav Karić nudi slojevito strukturiran interpretativni okvir za razumevanje recentne umetničke prakse Biljane Đurđević koji se temelji na poznavanju novih čitanja semantike savremenog slikarstva i njegovih transmedijskih iskoraka”…

„Karićev kritički doprinos pisanju o umetnosti, oslonjen na veštinu da precizno prepozna i artikuliše složene referentne okvire koje proizvode umetnički gestovi, nalazi se u principijelnom profesionalnom nastojanju ovog autora da o savremenoj umetnosti misli, govori i piše na osnovu sistematskog poznavanja lokalne scene i posvećenog angažovanja na afirmaciji novih posmatranja i isčitavanja pojava koji se unutar nje javljaju”, ističe se u obrazložennju.

Pored navedenog, “nagrađeni tekst potvrđuje i važnost kontinuirane saradnje između kustosa i umetnika kao vitalnog podsticaja za permanentno osvajanje novih znanja o savremenoj umetnosti”

Nagrada „Lazar Trifunović“ se od 1993. godine dodeljuje sa ciljem da podstiče, razvija i afirmiše nove metodološke i interpretativne modele i pristupe u pisanju o modernoj i savremenoj vizuelnoj umetnosti u štampanim i elektronskim medijima, i predstavlja jedino stručno priznanje koje motiviše kritičko mišljenje u ovoj oblasti.

Svečana dodela Nagrade Lazar Trifunovič za 2022. godinu biće održana u subotu 14. januar od 12 sati u Galeriji Artget, Kulturnog centra Beograda (Trg Republike 5/1)

O Miroslavu Kariću

Miroslav Karić (Beograd, 1975.) diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na katedri za istoriju umetnosti 2000. godine. Od 2001. godine je bio na poziciji sekretara i kustosa u nezavisnoj umetničkoj asocijaciji Remont, a od 2003. član uredničkog tima Remont art magazina. Karić je bio višegodišnji urednik rubrike „Izložbe“ u beogradskom kulturnom mesečnom vodiču Yellow Cab. U profesionalnoj biografiji beleži angažman na mnogim projektima kao saradnik, koordinator, kustos i PR. Učestvovao je u nekoliko umetničkih saveta i žirija: Remont – nezavisna umetnička asocijacija, Galerija Doma omladine, Gradska galerija Požega, Nagrada „Dimitrije Bašičević Mangelos”, Henkel Award, 43. Majska izložba, 12. Grifon, 64. Martovski festival, Filmski centar Srbije – eksperimentalni film i video art. Od 2010. godine Karić je u kustoskom timu projektne inicijative Fotodokumenti i u organizacionom timu nagradnog programa „Dimitrije Bašičević Mangelos“. Član je Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije – ULUPUDS i Međunardonog udruženja likovnih kritičara AICA. Dobitnik godišnjeg priznanja ULUPUDS-a za stvaralačke rezultate u 2011. godini i Nagrade Društva istoričara umetnosti Srbije za najbolju autorsku izložbu u 2019. godini. Od januara 2020. radi kao kustos u Muzeju savremene umetnosti Beograd. Najrecentniji kustoski i ko-kustoski angažmani uključuju projekte i izložbe Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti, kustos izložbene celine „Kroz portret” (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2020.), Dragana Žarevac: Prošireno prisustvo / Otelovljeni arhiv (Galerija – legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2021.), Goran Babić: Povremeno zaustavljanje vremena (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2021), Ivana Ivković: Posle Vas (Salon Muzeja savremene umetnosti, 2021.), Kata Mijatović: Nema buđenja (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2021.), Stvari vibrantne – stvari svečane (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2022.), Biljana Đurđević: Studija slučaja (Salon Muzeja savremene umetnosti, 2022), Stavovi i forme – Umetnost kao forma mišljenja (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2022.), Mrđan Bajić: Nepouzdani pripovedač (Muzej savremne umetnosti Beograd, 2022.)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari