Radoslav Rale MilenkovićRadoslav Rale Milenković, Foto: Printscreen N1

„Sidro u paučini“, nova knjiga pesama glumca i pozorišnog reditelja Radoslava Raleta Milenkovića upravo je objavljena u izdanju Arhipelaga u ediciji Element.

Nastavljajući se na prethodna pesnička iskustva i produbljujući ih novim tonovima i novim sadržajima, nova knjiga pesama slavnog glumca i poznatog pesnika donosi ljubavne pesme u kojima se govori neposredno i iskreno, stišano i glasom melanholije, kroz upečatljive pesničke slike.

– Sve pesme u knjizi Radoslava Milenkovića „Sidro u paučini“ jesu ljubavne. Dok čitamo jednu po jednu pesmu iz ove knjige, pred nama se otvaraju, jedna za drugom, forme ljubavi i trenuci svakodnevice iskustva porinuti, poput sidra, u večnost ljudske emotivnosti – kaže Gojko Božović, glavni urednik Arhipelaga.

Emotivna dimenzija Milenkovićevih pesama predočena je u srećnoj ravnoteži ne samo s temom pesama nego i s njihovim preovlađujućim tonom.

– Emocije ovladavaju ovim pesmama, a same pesme podrazumevaju raspon od uzvitlanih strasti do melanholičnih mudrosti, od gotovo potpune stišanosti do potrebe za govorom, od reči u kojima se traži utočište do iskustva patnje bez koje ljubav izgleda i ne može – kaže Božović.

Zajedno s knjigama pesama „Prazna gnezda“ (2021) i „Povratak u katakombe“ (2022), takođe objavljenim u Arhipelagu, knjiga „Sidro u paučini“ oblikuje zanimljivu i nesvakidašnju trilogiju jakih osećanja koja u savezu s poezijom traže odgovore na osnovna pitanja života.

Radoslav Milenković rođen je 1958. godine u Novom Sadu. Diplomirao je glumu na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesora Branka Pleše. Pozorišnu i radio režiju diplomirao je na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Dejana Mijača.

Objavio je sledeće knjige poezije: Tačka. Pepeo. Poezija (1982), Кrhotine (1993), Tajni tuneli (2018), Prazna gnezda (2021), Povratak u katakombe (2022), Naplavine (2023).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari