OKP Šaron Ejal na sceni JDP 1Foto: Regina Brocke

Gostovanjem izraelske kompanije L-E-V iz Tel Aviva na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta večeras se završava 14. Beogradski festival igre. Na programu je komad „OKP ljubav“, čiji su kreatori Šeron Ejal i Gaj Behar, osnivači ove trupe.

Šeron Ejal, dobitnica Nagrade „Jovan Ćirilov“ 13. BFI, predstavila se publici i na otvaranju ovogodišnjeg Festivala, komadom „Bil“ u izvođenju Baleta Britanske Kolumbije iz Vankuvera.

Kompanije L-E-V, čije ima na hebrejskom znači „srce“, u svojim produkcijama meša elektronsku muziku, tehno, modu i savremenu umetnost.

„“OKP“ je skraćenica za opsesivno-kompulzivni poremećaj – vrstu neuroze koja u naletima postavlja izazove u ljubavi i životu. Ovaj snažan komad, odigran u ritmu pulsirajuće tehno muzike di-džeja Orija Lihtika, govori o ljubavi koja uvek izostaje ili o ljubavnicima koji stalno jedno drugome nedostaju u odsustvu sinhronizacije. Kao kad jedna osoba leže u krevet, a druga ustaje iz njega. Ovo delo je posvećeno nedostacima“, kažu u BFI.

Sama Šaron Ejal objašnjava u programu BFI da „u ovom komadu, za koji najveći deo inspiracije dolazi iz teksta „OKP“ Nila Hilborna, sve vidi mračno“. Ona napominje da je za nju „ovaj tekst zaista moćan, jer oseća da je pokreće – rečenice su već bile koreografija, kalup u koji se može staviti sopstvena inspiracija“.

„Po prvi put se zaplet oblikovao u mojoj glavi, mnogo pre nego što smo počeli da radimo. Unapred sam znala osećaj i osetila mirise. Kao kraj sveta, bez milosti. Miris cveća, ali izuzetno težak. Propadanje u rupu, bez mogućnosti povratka. Puno buke, u očajanju za tišinom. Ne radi se o prostoru u kome želim da napravim nešto tužno, već o potrebi da iščupam crni kamen koji nosim u grudima“, kaže Šaron Ejal o komadu koji je premijerno izveden 2015. na Međunarodnom festival igre u Štutgartu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari