"Osećaj brade" je kao nežni Tvin Piks 1Foto: Atelje 212

Sezona na maloj Sceni Petar Kralj u Ateljeu 212 biće otvorena sutra uveče od 20:30 sati savremenom ruskom dramom „Osećaj brade“ prema tekstu Ksenije Dragunske, u prevodu Novice Antića i u režiji Mie Knežević.

Dragunska je ruska spisateljica specifičnog stila čiji se dramski tekst poigrava sa dramskom formom, prevazilazi njene granice i ulazi u poetsko i prozno.

„To je, na neki način, pripovetka namenjena scenskom izvođenju , istakao je na današnjoj konferenciji za novinare u Ateljeu 212, dramaturg Dimitrije Kokanov . On je rekao da siže komada čini priča o Marini, književnoj kritičarki koja dolazi u rusku provincijalnu zabit.

„Ta zabit je ideološki označena da se nalazi u postkomunističkom – socijalističkom periodu i da ostaje zarobljena u vremenu. Utoliko mi nalazimo mehanizme prepoznavanja sopstvenog identiteta u svemu tome kroz osećanje izolovanosti.“ Kokanov je objasnio da su stanovnici te zabiti veoma raskošni i začudni, te da je zanimljivo kako njih prati jedna emacipovana žena iz urbane sredine koja se tu zadesi, kako ona prolazi kroz avanturu suočavanja sa samom sobom i kako to posle odnosi u svet kao dragoceno iskustvo.

„U suštini sve je veoma nalik avanturisitčkim pričama, mitovima i bajkama“, zaključio je Kokanov.

Rediteljski koncept Mie Kneževć, kako je istakla je bio da sa glumcima razvija različite pristupe i načine pripovedanja na sceni a jedan od osnovnih mehanizama u poigravanju sa epskim narativom je bio da se glumci igraju Osećaja brade.

„Pred nama je bio komad koji je kao dete – puno nudi i pruža a sa druge strane se opire. Zapravo kad smo ušli u proces rada i shvatili da je to dete sa kojim se treba igrati otvorio se veoma dobar glumačko rediteljski pristup i svima nam je postalo značajno da poverujemo u tu iluziju koju Dragunska naziva apokaliptična poema“, objasnila je Mia Knežević. Ona je primetila da komad na prvo čitanje deluje kao dramski, a zapravo ga čini niz poetskih slika i prikaza. Glumice i glumci u „Osećaju brade“ su Jovana Gavrilović, Tamara Dragičević, Miodrag Dragičević Vladislav Mihailović i Jovan Belobrković i svi od reda su rad na ovom komadu opisali kao veoma naporan i inspirativan. Glumac Miodrag Dragičević je skrenuo pažnju da je njemu lično bilo zanimljivo što u ovom komadu, ne igraju samo likove nego i stvari, kao recimo ljuljaške i što mogu da budu i vremenske nepogode. Prema njegovim rečima ono što možda najbolje ilustruje predstavu je zapažanje glumca Raleta Milenkovića , koji je za nju rekao da je „nežni Tvin Piks „.

Scenografiju na predstavi Osećaj brade je radila Daniela Dimitrovska, kostimografiju Biljana Grgur a na njenoj reprizi, kako je najavljeno, gost Ateljea biće ruska spisateljica Ksenija Dragunska.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari