Nakon prošlogodišnjeg nastupa dečje filharmonije, kada je Taš bio isuviše mali da primi sve zainteresovane Beograđane, ove godine organizatori su odlučili da ponude publici još bogatiji program, objašnjava za Danas Boris Jovanović, koji je zajedno sa svojim kumom Milanom Tavčarom idejni tvorac manifestacije.

– Ove godine će na Noći Muzike nastupiti simfonijski orkestar RTS-a, hor RTS-a i dečji hor Kolibri. Pokušavamo da ovu manifestaciju uspostavimo kao tradicionalnu. Prošle godine prvi put je organizovan koncert filharmonijskog orkestra pod otvorenim nebom. Taj događaj je privukao najveću pažnju publike, ikada, na Tašmajdanu. Te noći je, po policijskim proračunima, na tašmajdanskom stadionu bilo 11 i po hiljada ljudi, dok je ispred ostalo preko pet hiljada građana – objašnjava za Danas, Boris Jovanović, koji je zajedno sa svojim kumom Milanom Tavčarom idejni tvorac ove manifestacije.

Kako sam kaže, najdraže mu je to što osim njih dvojice niko drugi nije verovao da je organizacija besplatnog koncerta na takvom nivou uopšte moguća.

– Govorili su da neće doći ni dve hiljade ljudi, ali mi smo dugo sanjali da to napravimo i bili smo sigurni da će Taš biti prepun – kaže Boris i dodaje, kako je “ovogodišnji koncert prilika da hor Kolibri vratimo u fokus, da im pomognemo da vrate mesto koje im pripada. Kada sam ja bio klinac oni su bili ikone, a već desetak godina su u zapećku”.

Milan Tavčar i Boris Jovanović su svojom kulturnom filantropijom već zadužili ovaj grad, a “Noći muzike” prethodio je, još jedan njihov zajednički projekat, Filmstreet, festival besplatnih projekcija filmskih klasika na otvorenom, koji sedmu godinu u nizu traje u periodu od juna do septembra na više lokacija u gradu. Kako nam je Boris rekao, sve je počelo njihovim zajedničkim razmišljanjem i obostranom željom za letnjim i kvalitetnim kulturnim sadržajem u gradu, nečim što bi i njima samima bilo interesantno. Priseća se i dodaje da nikada neće zaboraviti prvu besplatnu projekciju koju su organizovali, kao i te momente neizvesnosti koliki će se broj ljudi odazvati.

– Iskreno, mi smo na prvoj projekciji očekivali 50 ljudi. Imali smo 50 stolica, zauzeli smo dva parking mesta na uglu Simine i ulice Kneginje LJubice, i molili se za 50 posetilaca što bi nama, u tom trenutku, predstavljao uspeh. Ispostavilo se da je na prvu projekciju došlo 500 ljudi, zakrčena je bila raskrsnica, a i dalje nosimo sa sobom te fantastične slike. Tada smo shvatili koliko ljudi zapravo žele takav sadržaj u gradu i onda smo krenuli sa Filmstreetom, na kome u posledenje tri godine imamo i pozorišne predstave koje su neverovatno popularne. Toliko, da na tim predstavama nikada nemamo ispod 2 hiljade posetilaca. Mislim da ovom gradu i dalje fali kvalitetnog sadržaja, a sve ovo su pokazatelji da su ljudi željni i gladni takvih stvari – smatra Jovanović.

Pored velikog entuzijazma i ljubavi prema umetnosti, za organizaciju ovakvih besplatnih manifestacija potrebna su i određena finasijska sredstva za koja se, po sopstvenom priznanju inicijatora ovih akcija, snalaze uglavnom i skoro isključivo ličnim angažovanjem.

– Mi svake godine počinjemo iz početka, iz godine u godinu se borimo da opstanemo. Obojica imamo neke svoje poslove i uspešne karijere i sve ovo nema veze sa materijalnim zadovoljenjem. Ovo radimo da bi jednog dana mogli svojim sinovima ponosno da kažemo šta smo u životu uradili za ovaj grad. Iz tog razloga je lakše, jer nemamo taj dodatni pritisak da nam je ovo posao i da od ovoga živimo – objašnjava Jovanović šta im daje motivaciju da organizuju ovakve projekte.

Dodaje da će publika biti u prilici da uživa u muzici sa svih meridijana i poziva sugrađane da ispune stadion Tašmajdan u što većem broju, i na taj način daju doprinos da Beograd dobije još jednu noć za pamćenje.

– Prvog septembra dođite na Noć Muzike, noć u kojoj će vas muzika odvesti na putovanje oko sveta –zaključuje Boris Jovanović, u izjavi za Danas.

 

“Država bi mogla više da uloži”

Troškove projekata “Noć muzike i “Filmstreet” sa tridesetak odsto kofinansira država, objasnio nam je Boris Jovanović, jedan od organizatora dodajući da bi “država, realno, mogla malo više da uloži jer mi stvaramo besplatan sadržaj za grad, turiste, Beograđane…” On ipak, naglašava da su kreatori manifestacija ponosni što svake godine 70 odsto sredstava uspeju da obezbede donacijama komercijalnih sponzora i stranih ambasada. “Imamo pomoć i dobru saradnju sa državom, ali verujemo da njeno učešće može da bude značajno veće”, ukazuje Jovanović govoreći o načinu na koji funkcioniše većina ovakvih manifestacija.