Pokušaj da se javnim pritiskom diskredituje Otvoreni univerzitet 1Foto: Međunarodni festival dečjih pozorišta u Subotic

Nakon ostavke direktora Međunarodnog festivala pozorišta za decu u Subotici Slobodana Markovića i njegovog saopštenja tim povodom, te ostavke nekih članova Saveta Festivala…

… kao i saopštenja Komisije Ministarstva kulture koja je, između ostalog, odlučivala i o dodeli sredstava ovom festivalu, javnosti se obratio i Ilija Tatić, direktor Otvorenog univerziteta, izvršnog producenta Festivala. U nastavku donosimo delove saopštenja koje se u celini može pročitati na sajtu Danasa. Sve se, nažalost, odvija u godini u kojoj Festival treba da obeleži četvrtvekovni jubilej.

„Uloga izvršnog producenta je potpuno ignorisana. Izvršni producent nije dobio nikakvo obaveštenje ili odluku od Saveta Festivala, od osnivača Festivala, niti od g. Markovića da je odlučeno da se Festival pomera ili da ima bilo kakvih promena u odnosu na inicijalni dogovor iz februara“, navodi se između ostalog u saopštenju Otvorenog univerziteta, izvršnog producenta koji se pita i kakvu tu odluku Saveta OU nije poštovao, ko je doneo i zašto im ta odluka nije dostavljena.

„Na zajedničkom sastanku krajem juna je g. Markoviću upućeno pitanje kada može da završi selekciju predstava kako bi mogli kontaktirati učesnike Festivala. Odgovor koji smo dobili glasio je da on u ovom trenutku ne može pripremiti selekciju, da odlazi na mesec dana u Crnu Goru na odmor i da se on tog posla neće prihvatiti.

Ovom njegovom odlukom, Otvoreni univerzitet kao izvršni producent, našao se prvi put posle dvadeset godina u situaciji da pristupi planiranju i organizaciji Festivala bez učešća g. Markovića. Kako je još u februaru dogovoreno, a u međuvremenu nije došlo do novih odluka osnivača Festivala, izvršni producent je poštovao stav Grada Subotice da Festival treba biti održan i nastavio pripreme za realizaciju manifestacije, što je i naša ugovorna obaveza prema finansijerima kao i obaveza prema Gradu Subotici kao osnivaču.

Takođe, u julu smo se zvanično obratili Ministarstvu kulture sa zahtevom da nam se omogući uvid u dokumentaciju vezano za našu prijavu na konkurs budući da smo posredno saznali da se neko u ime Festivala obratio Ministarstvu, što je presudno uticalo da prvi put, nakon dvadeset godina, Festival ne bude podržan od strane Ministarstva kulture i to u godini kada proslavlja jubilej. Do danas nismo dobili zvaničan odgovor, ali nam je ipak drago što je komisija ekspeditivno reagovala na medijske izveštaje pa je izdala saopštenje za medije o svojoj odluci“, stoji u saopštenju u kome se postavlja i pitanje „kako je moguće da za pojašnjenja u vezi s Festivalom nije kontaktirana strana koja je podnosilac zahteva i čiji su podaci navedeni u konkursnoj prijavi – a to je izvršni producent, kao i „na osnovu čega su zaključili da je ‘u pripremi Festivala došlo do značajnog narušavanja programa u odnosu na onaj koji je predočen u konkursnoj dokumentaciji'“.

„Da li se iz svega ovoga može zaključiti da je tada još uvek aktuelni direktor i selektor Festivala tokom aprila ili maja uticao na članove komisije da ne dodele sredstva projektu čiju je on programsku koncepciju gradio tolike godine i koju je, uz njegovu saglasnost, izvršni producent poslao u februaru na konkurs? Da li je moguće da čovek koji u svojim poslednjim izjavama kaže da je planirao, zajedno sa delom Saveta, realizaciju Festivala za oktobar ili novembar sabotira sopstveni Festival u aprilu ili maju iste godine…

… Zašto sada, kada je jasno da je Festival veći od bilo kog pojedinca i da se može organizovati i u ovako neverovatnim uslovima, podnosi ostavku, priznaje da je osnovao udruženje sa ciljem preuzimanja organizacije Festivala, da je tražio podršku Gradske uprave za svoje namere i na kraju svojevoljno komisiji Ministarstva podrivao i kritikovao programsku koncepciju na koju je dao saglasnost dva meseca ranije…

… Ostavka u avgustu i medijska saopštenja, tri nedelje pre početka Festivala, očito su poslednji pokušaj da se javnim pritiskom diskredituje izvršni producent i njegov rad na realizaciji ove manifestacije, koja je zajednički razvijana više od dve decenije“, zaključuje ispred Otvorenog univerziteta Ilija Tatić uz isticanje da se realizacijom ovogodišnjeg festivala mogu demantovati Markovićeve primedbe uz podsećanje da OU realizuje isto tako kompleksnu međunarodnu manifestaciju kakva je Festival evropskog filma Palić, što je dokaz kompetentnosti OU kao izvršnog producenta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari