Beogradski bend Kanda, Kodža i Nebojša objavio je novi CD album „Manifest“, koji je pre nekoliko dana promovisan svirkom u Ustanovi kulture Parobrod, a spot za pesmu sa ovog albuma „Pašću u svest“ imaće ekskluzivnu premijeru na MTV-ju u ponedeljak u 20 časova. Novi album je jesenas najavljen singlom „Kafane i rokenrol“, koji je kritika veb magazina Popobox proglasila za najbolji domaći singl 2010. godine. Izdavač albuma je Odličan hrčak, a uskoro će biti dostupan i za besplatno preuzimanje sa Exitovog sajta, kao i na vinilu.

Pesme donose neraskidive veze kafane i rokenrola, recept za tajnu letenja, teme neophodnosti povremenog padanja u svest, eksplozivni obračun sa krizom morala, ali i optimističko dozivanje divnih dana. Album je sniman u studiju Red water, čime KKN nastavljaju saradnju sa snimateljem i producentom Andrejom Jovanovićem. Tim povodom, razgovarali smo sa Nenadom Pejovićem, gitaristom benda KKN.

* Šta nam, muzički i koncepcijski, novo donosi album „Manifest“?

– Glavna personalna novina je ustaljivanje postave sa Jankom koji je nasledio Nikolu Novakovića na gitari, što je uticalo na snažniji izraz u dobrom delu albuma, mada smo i inače imali u planu takav pomak. Sad kad su ove pesme otišle u javnost, svako koga zanima će otkriti način da protumači sve promene i novine u njima u odnosu na prethodni opus grupe, a moj lični utisak je da smo više nego do sad uspeli da muzikom iskonstruišemo svet dovoljno odvojen od naše svakodnevne uhodane matrice koja se kreće između agonije, simulacije i ništavila.

* Kako posmatrate tu sve prisutniju tendenciju spajanja starog i novog načina objavljivanja albuma, kojoj ste se i sami priključili, da bendovi sve češće s jedne strane stavljaju svoje albume na besplatan download, a sa druge strane ih objavljuju i na vinilu?

– Albumi se i ovako i onako pojavljuju na internetu, pa ima smisla da se onda pojave na sajtovima sa kojima je moguć još neki vid saradnje, kao što je to u našem slučaju sa Exitovim sajtom, umesto da odu na neke hosting sajtove na kojima je njihovim gazdama jedino bitno da naplate što je moguće više premium download članarina. Sa druge strane prisutan je blagi povratak vinila, što sa ukupnim tiražom CD-a verovatno ne pokriva ni osnovne troškove štampanja, osim ako se diskovi ne uvaljuju šatro gratis uz praškove, kafu ili čarape, ali se postiže učinak prisustva u javnosti. U stvari, koliko god informatičko doba menjalo medije kojima se prenosi muzika, jedna stvar ostaje, a to je čovekova potreba za muzikom. Homo musicus je stariji od informatike i biznis planova.

* Da li su u planu još neki spotovi, za koje pesme?

– Prvi spot sa Manifesta je urađen za pesmu „Pašću u svest“ u režiji Đolođola, i imaće ekskluzivnu premijeru na MTV-ju u ponedeljak u 20 časova, a u planu imamo još najmanje dva spota, za sad razmišljamo o pesmama „Divni dani“ i „Tajne letenja“. Ja sam se okvirno dogovorio sa filmskim režiserom, kritičarem i publicistom Markom Kostićem da uradimo i spot za pesmu „Kriza morala“.

* Prošle godine ste proglašeni za bend koji je najčešće nastupao, trenutno svirate na Jelen top 10 koncertima širom zemlje. Hoćete li nastaviti tim tempom i napraviti neku promotivnu turneju povodom izlaska albuma?

– Sviramo i više nego što je realno moguće, ali jedino tako ovo naše može da funkcioniše, i koliko god ta drumovanja bila nadrealna i iscrpljujuća, na kraju uvek postoji satisfakcija. Do sredine juna smo u Jelen top 10 karavanu po Srbiji, a od jeseni ćemo krenuti u samostalne svirke, istim tempom kao i do sada, znači odaberemo grad, dogovorimo se ako je moguće i za par nedelja smo tamo, drugačije ne može, a i navikli smo se odavno na od danas do sutra modus operandi&vivendi. Veliki beogradski koncert planiramo za kraj godine, to smo već dogovorili.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari