Tejlor Svift o značenju svojih pesama sa novog albuma koji je oborio sve rekorde slušanosti 1Foto : BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Nakon objave albuma The Tortured Poets Department, američka muzička zvezda Tejlor Svift otkrila je inspiraciju iza pesama Fortnight, Clara, Florida!!!, Who’s Afraid of Little Old Me? i My Boy Only Breaks His Favorite Toys.

U ponedeljak je Amazon Music ponudio doživljaj playliste uključujući komentare same Tejlor Svift pesmu po pesmu s njenog poslednjeg albuma. Nakon izdavanja iznenađujućeg dvostrukog albuma, Svift je LP s 31 pesmom nazvala „antologijom novih dela koja odražavaju događaje, mišljenja i osećanja iz prolaznog i fatalističkog trenutka u vremenu – onog koji je u jednakoj meri bio i senzacionalan i tužan.“

The Tortured Poets Department postao je najslušaniji album na Spotifyu prvog dana nakon objave, s više od 200 miliona strimova u manje od 24 sata, piše časopis Rolling Stone, prenosi Index. hr 

Fortnight – Kada je govorila o peesmi Fortnight, koju izvodi s Post Maloneom, Svift je objasnila dramatične teme života i smrti u prvoj pesmi albuma, zajedno s porukom fatalizma ili procesom čežnje, odbacivanja, izgubljenih snova.
„Radi se o dramatičnoj, umetničkoj tragičnoj vrsti pogleda na ljubav i gubitak“, rekla je Svift o prvom singlu.

Uvek sam zamišljala da se Fortnight odvija u nekom američkom gradu u kojem se nije dogodio američki san kojem ste se nadali. Niste završili s osobom koju ste voleli i sada jednostavno morate živeti s tim svakog dana, pitajući se kad ih vidite napolju – šta je moglo da se desi. A to je zapravo prilično tragičan koncept, pa sam samo pisala iz te perspektive“, dodala je.

My Boy Only Breaks His Favorite Toys – Za pesmu My Boy Only Breaks His Favorite Toys Svift kaže da je metafora za ulogu detetove omiljene igračke sve dok se igračka ne slomi i dete je odbaci. Svift uspoređuje to s osjećajem slomljenosti u vezi koja se raspada.

„Još uvek se držimo za ‘Ne, ne, ne. Trebali ste ih vidjeti kad su prvi put videli mene. Vratiće se na to. Vratiće se tome’. Dakle, to je kao pesma o poricanju, kako biste mogli opstati u ovom svetu u kojem još uvijek postoji nada za otrovnu, prekinutu vezu“, objasnila je pevačica.

Florida – Svift takođe govori o pojedinostima o Floridi, koju izvodi s Florence and the Machine. Svift je rekla da je strastveni pratitelj NBC-jeve dokumentarne serije Dateline, a inspiraciju je crpila iz ljudi koji beže od zakona, željni započeti novi život.
„Kad vam je srce slomljeno, postoji dio vas koji misli: ‘Želim novo ime. Želim novi život. Ne želim da iko zna gde sam bila ili da me uopšte poznaje’. I to je bila polazna točka iza stiha: ‘Kuda biste otišli da se restartujete i uklopite? Florida!'“, rekla je.

Who’s Afraid of Little Old Me? – Za 14. pesmu na albumu, Who’s Afraid of Little Old Me?, Svift je govorila o tome kako je kao tinejdžerka dosegla muzičku slavu i kako je to uticalo na njenu sliku o sebi. Ispričala je da „svet ima taj osećaj vlasništva“ javnih osoba i kako ljudi brzo osuđuju i kritikuju njeno ponašanje. Pesmu je napisala sama za klavirom u ogorčenom stanju, rekla je Swift, razmišljajući o tome kako društvo tretira glamuruzne umetnike.

„Šta činimo piscima, umetnicima i kreativcima? Proveli smo ih kroz pakao. Gledamo što stvaraju, a onda o tome sudimo. Volimo da gledamo umetnike u boli, često do te mere da ponekad mislim da mi kao društvo provociramo tu bol i onda samo gledamo što se događa“, objasnila je Svift.

Clara Bow – Kada je objašnjavala poslednju pesmu Clara Bow, Svift je iznosila svoje iskustvo u zabavnoj industriji, posebno to kako se diskografske kuće odnose prema mladim umetnicama koje traže ugovor. Svift opisuje Claru Bow kao prvu „it girl“, a Stivi Niks kao inspiraciju za nadolazeće tekstopisce i umetnike.
„Dakle, imala sam ideju da to bude razgovor između mlade žene koja sedi na stolici ispred stola i muškarca ili žene na poziciji moći koji sede za stolom i kažu: ‘Oh, jako me podsećaš na ženu koja došla pre tebe, ali ne brini se, ti si bolja. Učinićemo te novom njom.’ Pa sam odabrala žene koje su činile velike stvari u prošlosti i bile su arhetipovi veličine u industriji zabave“, rekla je Svift.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari