Slavimir Stojanović: Svako u sebi nosi i selo i grad samo je pitanje šta ga čini srećnim 1

U okviru Rurban day 22. avgusta u sredu u Mokrin Hausu dizajner Slavimir Stojanović će predstaviti knjigu slikovnicu Singi Lumba i Drvo čarobnih olovaka.

Ova knjiga za decu u svakome od nas je šarena i maštovita i namenjena je mališanima uzrasta od 3 do 7 godina.  Slikovnica prati avanture devojčice Singi Lumbe, čiji je lik inspirisan Slavimirovom ćerkom Nađom, kojoj je knjiga i posvećena.

Singi Lumba je knjiga za decu u svakome od nas. Dok sam je pisao i crtao, više sam mislio o tome kako će mame, tate, bake, deke, tetke i kume da se užive u tekst i adekvatno ga prenesu deci. Tema je univerzalna, nema ironije, samo plemenitost”, kaže ovaj poznati srpski dizajner.

Rurban day je zamišljen kao jednodnevni festival spoj pozorišta, književnosti i muzike. Organizatori Mokrin Haus i Reflektor teatar kažu da festival predstavlja mesto susreta grada i sela, globalnog i lokalnog, urbanog i ruralnog. A gde se zapravo završava selo, a počinje grad? Gde je tačno granica između ruralnog i urbanog?

Mislim da je to za svakoga drugačije. Nekome je ta granica tamo gde prestaju zgrade, a počinju livade. Nekome je granica kada oseti slobodu prirodnog prostranstva, a nekome je to upravo na onom mostiću koji spaja obalu i splav na kome trešti neko zavijanje. U svakom slučaju, mislim da elemente i jednog i drugog, nosi svako u sebi, samo je pitanje šta i u kojoj meri ga čini srećnim. Ja sam, recimo, srećan kada sam u gradu, ali tamo ne volim da budem sam. Samoća mi bolje ide od ruke na selu, u prirodi”, kaže Slavimir Stojanović.

Stojanović je uspeo da u prodavnici Idea Dorćol kroz veliki broj simbola i poruka na zidovima prodavnice verno predstavi mentalitet ovog kraja.

To je svakako jedan od težih komunikacijskih zadataka u mom poslu. Izvući suštinu nekog grada, države ili kraja spada u najkompleksnije projekte, pre svega zato što živimo u vreme globalizacije kada mnoga podneblja imaju tendenciju da što vise liče jedna na druge da bi im se isti globalni brendovi lakše plasirali”, zaključuje Stojanović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari