
Britanska slavna glumica Kejt Bekinsejl podnela je tužbu protiv producentske kuće Anton Entertainment Media Services, kao i više pojedinaca iz produkcije trilera „Canary Black“, uključujući producenta Džona Zoisa, zbog, kako navodi, ozbiljnog kršenja bezbednosnih protokola i izlaganja opasnim radnim uslovima tokom snimanja.
Film, poznat domaćoj publici i po tome što je 2022. sniman u Zagrebu i Rovinju, premijerno je prikazan u oktobru 2024. godine. Tužba, u koju je imao uvid magazin People, sadrži ozbiljne optužbe koje uključuju nemar, namerno izazivanje emocionalne patnje, kao i fizički napad.
Bekinsejl je najpre podnela tužbu anonimno, kao „Džejn Dou“, krajem 2024. godine, da bi u maju 2025. dostavila dopunjenu verziju, potkrepljenu dodatnim dokazima i prepiskom s producentima.
Tokom snimanja krajem 2022. godine, Bekinsejl je doživela ozbiljno kidanje meniskusa na levoj nozi, zbog čega je operisana, a produkcija prekinuta na više meseci. Njen lekar, ortoped dr Džejson Snibi, eksplicitno je preporučio da glumica ne sme izvoditi fizički zahtevne scene — uključujući trčanje, skakanje, upotrebu kaskaderske opreme i druge slične aktivnosti.
U tužbi se navodi da su ove preporuke u potpunosti ignorisane, a Bekinsejl je bila primorana da izvodi akciono zahtevne scene, što je dodatno pogoršalo povredu.
Takođe se ističe da su ona i njen tim više puta upozoravali na opasne uslove rada na setu: lošu opremu, izostanak medicinskog osoblja, kao i nerealno duge radne dane — neretko i po 15 sati, bez najave o vrsti scena koje će se snimati.
U ime glumice, njena agentkinja Šani Rozencvajg obratila se producentu Džonu Zoisu porukom u kojoj navodi: „Ako pokušavate da ubijete nekoga – odličan posao.“
Uprkos obećanjima da će se situacija popraviti, slavna glumica tvrdi da se na set vratila u potpuno iste uslove. Njena tužba navodi da je izvodila zahtevne scene bez prethodnog treninga, radila prekovremeno, i da je stanje njenog zdravlja dodatno narušeno.
Prema tvrdnjama pravnog tima glumice, povrede su mogle biti izbegnute da je produkcija postupila odgovorno i profesionalno.
„Ove odluke su bile svesne i nemarne, a posledice je u punoj meri snosila Kejt Bekinsejl“, stoji u završnici tužbe.
Ovaj slučaj otvara važna pitanja o radnim uslovima u filmskoj industriji, posebno u kontekstu međunarodnih produkcija koje se realizuju u zemljama regiona, sve češće kao atraktivnim lokacijama za snimanja zbog nižih troškova i vizuelnog potencijala. U fokusu ostaje pitanje: ko je odgovoran kada bezbednost umetnika bude dovedena u pitanje zarad budžeta ili rasporeda?
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.