Mišel Uelbek je mogao drugim avionom da dođe na festival 1Foto: Aleksandar Dmitrović

Razlog zbog koga avion kompanije „Er Srbija“ na liniji Pariz – Beograd u kome se nalazio čuveni francuski književnik Mišel Uelbek nije poleteo jeste kvar na jednom od motora, a ne curenje goriva kako se danima spekulisalo u javnosti, saznaje Danas.

Sagovornik našeg lista, inače dobar poznavalac stanja u avio-kompaniji „Er Srbija“ koji je želeo da ostane anoniman, ističe da je odluka pilota da ne poleti zbog rizičnog kvara bila potpuno ispravna a da uzrok tehničke neispravnosti letelice treba tražiti u smanjenju budžeta kojim raspolaže srpski nacionalni prevoznik (u većinskom vlasništvu kompanije „Etihad“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata), što značajno utiče na kvalitet njegovih usluga.

– Prema informacijama kojima raspolažem, posada aviona kompanije „Er Srbija“ na liniji Pariz – Beograd u četvrtak, 6. juna, uoči poletanja tokom provere je primetila da je došlo do kvara na sistemu neophodnom za rad jednog motora. Poletanje sa samo jednim ispravnim motorom je bilo potpuno nemoguće i predstavljalo bi kršenje svih propisanih normi. Posada je zatražila da iz Beograda prvim sledećim avionom bude poslat potrebni deo u Pariz kako bi motor bio osposobljen. Zbog toga je let otkazan a putnici smešteni u hotele. Ipak, za jedan mali broj putnika nije nađen hotelski smeštaj te su oni novi let morali da čekaju tokom noći na aerodrom. U jutarnjim satima avion je bezbedno poleteo iz Pariza i nakon predviđenog leta sleteo na svoje odredište u Beogradu. Francuski pisac Uelbek je mogao tim avionom, istine radi, nešto kasnije, da doputuje u Beograd na festival, ali je on iz svojih razloga odlučio da to ne učini – kaže naš sagovornik. On dodaje da su informacije o curenju goriva i neprijatnom mirisu u avionu potpuno netačne.

– Isto tako nije tačno da je došlo do pobune putnika u avionu. Činjenica je da su ljudi bili vidno iritirani što avion ne poleće i što su predugo u avionu koji se nalazi na pisti. Negodovanja je bilo ali o nekakvoj pobuni i panici zbog navodnog neprijatnog mirisa i curenja goriva se nikako ne može govoriti – navodi naš izvor.

Prema njegovim rečima, uzrok kvara kao i rapidnog smanjenja kvaliteta usluga koji „Er Srbija“ pruža treba tražiti u smanjenju budžeta sa kojim ta kompanija raspolaže u odnosu na period kada je počela sa radom.

– Shodno tome, ukinuto je besplatno služenje obroka i pića putnicima, sitni kvarovi koji ne utiču na odvijanje leta su sve lakše vidljivi a praksa pokazuje da nedostatak novca očito utiče na održavanje tehnike potrebne za nesmetani let aviona – ističe naš sagovornik.

Juče smo pokušali da dobijemo i komentar od nadležnih u „Er Srbija“ vezano za defekt aviona u kome se nalazio Uelbek, ali do zaključenja ovog izdanja Danasa nije odgovoreno na naša pitanja.

– Udruženje Krokodil u ponoć šestog juna dobilo je informaciju od osoblja Er Srbije da je let otkazan i da se gospodin Uelbek i njegova supruga nalaze u autobusu koji ih vozi u hotel pored aerodroma u Parizu, gde će prenoćiti. U petak, 7. juna, u podne osoblje kompanije Er Srbije telefonskim putem saopštava Krokodilu da se njihova imena nalaze na letu JU 2315 koji će sleteti u Beograd u 17,05 sati na Beogradski aerodrom te da će doći pravo na program festivala Krokodil. U međuvremenu, gospodin Uelbek nam je u mejlu saopštio da „treba otkazati“, ali ne precizirajući šta – let ili njegov nastup. Iz VIP protokola aerodroma saznali smo u 17 i 45 časova da putnika nema u avionu – objašnjava za Danas Milena Berić iz Udruženja Krokodil.

Kako je objavljeno na sajtu Krokodila, u mejlu koji je Uelbek poslao stoji: „Istinu govoreći, onih nekoliko sati čekanja pre nego što je odlučeno da let bude otkazan bili su baš uznemiravajući, došlo je do neke vrste pobune putnika, koji su zahtevali da izađu iz aviona. Treba reći da je bilo nekih zabrinjavajućih pojava, naročito miris goriva koji se jasno osećao. Ukratko, zaista nemam želju da letim avionom u ovom trenutku, treba otkazati.“

Refundacija sredstava za prvo veče Krokodila

Refundacija sredstava od kupljenih ulaznica za prvo veče festivala Krokodil moći će da se obavi u Krokodilovom Centru u Karađorđevoj 43 u četvrtak, 13, i petak, 14. juna, od 10 do 20 sati. Treba poneti važeću i poništenu ulaznicu (kupljenu na bilo kojem prodajnom mestu: Emmi radnje, Win Win radnje, Kombank dvorana, sajt ddtickets.rs i dr.). U slučaju da je kupljena dvodnevna karta, refundiraće se polovina sredstava, odnosno sredstva za prvi dan. Ako je karta kupljena u unutrašnjosti, treba je poništenu poslati u koverti na adresu: Udruženje Krokodil, Karađorđeva 43, 11000 Beograd. U koverti treba poslati i svoje ime i prezime, kao i broj bankovnog računa na koji treba da se uplati novac.

„Iako program festivala u petak, 7. juna, nije zvanično otkazan te nema pravnog osnova za refundaciju“, kako stoji na sajtu Krokodila, iz ovog udruženja žele „da na ovaj način izađu u susret onima koji su, razočarani, prerano napustili salu zbog činjenice da su kupili svoju kartu samo zbog učešća pisca Mišela Uelbeka“.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

11 reagovanja na “Mišel Uelbek je mogao drugim avionom da dođe na festival”

  1. Ne znam zasto ali vise verujem starom Miselu nego Gojku i njegovom anonimnom ekspertu za mirise koji je sa daljine od par hiljada kilometara zakljucio da se u avionu nije osecao miris benzina. A sto se tice pobune u avionu, sta ocekivati od sagovornika koji zeli da ostane anoniman, nego da pod pobunom podrazumeva iskljucivo potezanje kuke i motike i postavljanje balvana u prolazu izmedju redova.

    • ma uelbek je to sve izmislio – posto sve radi po pricipu „sta mi prvo padne na pamet“ – bas mu zavidim

  2. Човек је уметник, не функционише по принципу као и остали људи, и вероватно је пех схватио као поруку да не треба да иде. То што се вама то не свиђа, значи да је био у праву.

  3. Kvar na motoru? Cudo jedno, kad nam na avionima rade robovi od 20god placeni 25-30k din, poprvke se ne rade jer eto airsrb ne mora bas sad da izdvoji toliki novac, nek se uradi bas ono sto se mora..aj sto su unistili airsrb nego i jattech jedan od boljih centara za odrzavanje letelica, raspitajte se sta se desava tamo poslednjih nekoliko godina..a i zamislite da je covek usao u avion i umesto neke osnovne pristojne usluge, za svoj let dobio 14! ribica(grickalice) u kesici..blamantno je sta se radi tamo

    • Jasno je da je u civilnom vazduhoplovstvu odrzavanje spalo na niske grane jer je SNS uposlio svoj basibozuk. Neko od novinara treba da prikupi informacije sta se radi u JATtehnici i Air Srbiji. To je za neverovati.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.