Šta je ono što se ne sme propustiti? 1

Telefon neprestano zvoni, uvek u susret novoj ediciji Beogradskog festivala igre, ili me na ulici, onako u prolazu, zaustavljaju ljudi.

Onda ide ono pitanje: Aja, preporučite mi neku predstavu? Šta je ono što ne smem propustiti? I nekako već četrnaest godina, ja ne umem da izdvojim samo jednu predstavu. Sve su različite, jednako atraktivne, a sa druge strane – za svaki naslov sam se iskreno borila. Prvo da potvrdimo datume, pa da dogovorimo uslove, pa da prevaziđemo sve tehničke problem… pa da ugodimo svim igračima i koreografima, i na kraju – da pronađemo partnere koji će nam pomoći da čitavu ideju, odnosno gostovanje jedne komplikovane inostrane produkcije realizujemo pred očima beogradske publike.

Festival svake godine okupi oko 23.000 gledalaca. Jedan od razloga njegovog uspeha, svakako je u aktuelnosti i različitosti njegovog sadržaja. Od predstava izražene baletske estetike, najrazličitijih rukopisa savremenih koreografa, do komada izuzetne snage dramskog teatra, preko ulične igre, latino plesova, do hip hopa…

Ove godine, ogromno interesovanje svakako vlada za “Betroffenheit” trupe “Kidd Pivot” iz Vankuvera, koje se upravo našlo na prvom mestu top liste londonskog “Gardijana”, kao „neverovatan koreografski podvig, filmske atraktivnosti“. Nova predstava Akrama Kana, koreografa koji je već svakako pravi miljenik beogradske publike, namenjena je celoj porodici, i na duhovit način otkriva osećanja jednog mladog čoveka koji iz Bangladeša dolazi u London.

Ekstravagantni “Škotski plesni teatar” donosi novi komad popularnog umetnika Damijena Žalea, koji je nedavno sa Marinom Abramović postavljao “Bolero” za “Balet pariske Opere”… Triptih čuvene holandske trupe “Introdans” biće prilika da vidimo radove trojice važnih koreografa, odnosno Italijana Maura Bigoncetija sa “Kantatom” koja će podići publiku na noge, vizuelnim spektaklom Grka Dimitrisa Papajoanua i vrtoglavo strastvenim komadom Marokanca Sidija Larbija Šerkaujia…

Helena Valdman priprema politički angažovan komad, čija je međunarodna premijera u Beogradu. Njujorški “Balet Hispaniko” nudi fantastično putovanje u noćne klubove Havane 50-ih godina prošlog veka, dok će francuska “Kompanija Kafig” doneti delo Murada Merzukija koje koristi neverovatne mogućnosti 3D scenografije.

U Beograd stiže i Tero Sarinen, velika zvezda finske plesne scene sa komadom posebne energije, kreiranom isključivo za muške igrače, a u predstavi Joanisa Mandafunisa, nastupiće srpski glumac Pavle Pekić. U Beograd dolazi i “Balet Hrvatskog narodnog kazališta” iz Zagreba, i to nakon 15 godina od poslednjeg druženja…

Bez obzira da li se odlučite da pogledate solo Italijanke Frančeske Penini i njene trupe “Kinetički kolektiv”, koji duhovito otkriva 10 baleta koje je sama osmislila kad se upisala u baletsku školu, ili uđete u čudesni svet tehno muzike i futurističkog pokreta Šaron Ejal i njene izraelske kompanije “L-E-V”, vi ste na pravom mestu! Radi se o fantastičnim ostvarenjima savremene umetnosti.

Naravno, ko bi još propustio zvezdu serije “Seks i grad”, glumca i baletskog super stara – Mihaila Barišnjkova? I to u predstavi o nobelovcu Josifu Brodskom u “Pozorištu na Terazijama”…

U ime velike igre, želim da se zahvalim Ministarstvu kulture, Gradu Beogradu, Delegaciji EU u Srbiji, Izvršnom veću Vojvodine, kompaniji “Vip mobile” koja je već deset godina naš glavni partner, zatim “Societe Generale banci”, “Fondaciji Hemofarm”, kompanijama “Nestle Adriatic”, “Nivea”, “DDOR Novi Sad”, “Heineken Srbija”, “Tikurila”, “Vahali”, “Planmeka”, “Fashion & Friends”, “Mercedes-Benz”, i mnogim drugim.

Autorka je direktorka BFI

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari