Šta se dogodilo s najpoznatijim jugoslovenskim autobusom? 1Foto Printscreen Yutube

Za autobus iz kultnog filma Ko to tamo peva, veroatno najpoznatiji rekvizit iz arhiva Jadran filma, stigle su četiri ponude iz Srbije, ali u upravi nekadašnjeg “jugoslovenskog Holivuda“ iz zagrebačke Dubrave odlučno odgovaraju – autobus nije na prodaju.

“Dobili smo ponudu za saradnju od više dirmi koje se bave produkcijom i iventima s područja bivše Jugoslavije, ali i četiri ponude iz Srbije za prodaju autobusa s natpisom ‘Krstić i sin’. No to smo morali otkloniti jer taj autobus, jednostavno, nije na prodaju“, kazao je predsednik uprave Jadran filma Vinko Grubišić, piše Hina prenosi Index.hr

Dodao je i kako sami nastavljaju pre nekoliko godina započetu obnovu autobusa čiji je završetak, kako ističe Grubišić, “nažalost, zaustavila propast jedne velike hrvatske korporacije koja je trebalo da bude sponzor“.

Nakon poslovnog sloma tog nekad i u Evropi moćnog, ali neostvarenog pokrovitelja, Grubišić ističe da su uspostavljeni odnosi s nekoliko drugih sponzora, ali i da su obnovu ipak, za sada, odlučili nastaviti sami.

Ozbiljno ulaganje

Nastavlja i kako je reč o ozbiljnom ulaganju u temeljnu rekonstrukciju tog Mercedesovog autobusa jer, kako u zagrebačkoj Dubravi ističu, a parafrazirajući citat iz Ko to tamo peva’: “Nemačka vozila su najbolja na svetu – Die Beste’‘.

‘No naša želja koja je značajno usporila obnovu jeste da autobus učinimo mehanički prihvatljivim i tehnički potpuno ispravnim, odnosno da bude u voznom stanju. Moramo ga ostaviti vizuelno originalnim, ali tehnički ispravnim da može voziti kao registrovani autobus. To znači više tehničkih, naizgled nevidljivih popravki, recimo zameniti stari kočioni sistem sa ‘sajlama’ danas prihvatljivim sistemom“, kaže Grubišić.

“Ovaj autobus će zaista voziti po cestama bivše Jugoslavije. Zaista će tu biti i neki Miško koji će nas voziti zavezanih očiju. Uostalom, to nam ionako rade“, zaključio je.

Kako ističu u Jadran filmu, reč je o autobusu Mercedes-Benzu O 3500 koji se proizvodio od 1949. i koji, suprotno uvreženom mišljenju, nije bio model koji se mogao voziti po srpskim provincijskim zemljanim putevima uoči izbijanja Drugog svjetskog rata i bombardovanja Beograda, završne scene filma Slobodana Šijana.

S novim motorom autobus je spreman za put

Bio je to velikoserijski autobus, a njegova cena se sada uobičajeno kreće oko 60.000 eura jer kolekcionari ne preferiraju autobuse i kamionski program. Kao “obični“ oldtajmer ima takvu vrednost, ali kao ključno vozilo u filmskom masterpisu jugoslavenske kinematografije njegova vrednost dramatično raste.
Tehnološki, ugradiće novi motor, obnoviti podvože i ugraditi dvokružni kočioni sistem da autobus može izaći na put. Ugradiće novu opremu, ali poštujući izvorno stanje. U principu biće to “show car“ za područje cele bivše Jugoslavije, ističu u radionici Jadran filma, piše Hina Prenosi Index.hr

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari