Sve je kristalno jasno ali ima i paradoksa: Filmska kritika o nominacijama za Oskara 1 Foto: Stanislav Milojkovic Photo: Antonio Ahel/ATAImages

Nakon Zlatnih globusa, Nagrada po izboru kritičara i Emija, objavljene su i nominacije za Oskara, koje su po prema oceni većine očekivane, uz nekoliko iznenađenja.

Da podsetimo, “Oppenheimer” je trijumfovao sa 13 nominacija, iza njega su redom Poor Things (11), Killers of the Flower Moon (10) i Barbie (8).

Mnoge je iznenadilo što Margo Robi nije nominovana za ulogu u filmu Barbie, i što Greta Gervig nije dobila nominaciju za najbolju režiju, kao i što u kategoriji za najboljeg glavnog glumca nije predložen Leonardo Dikaprio, a nominaciju za najbolju režiju nije dobio Bredli Kuper.

Film Past Lives takođe nije prošao toliko dobro koliko se očekivalo, a The Zone of Interest je iznenadio mnogobrojnim nominacijama.

Dramaturg, scenarista i filmski kritičar Dimitrije Vojnov kaže za Danas da su se na ovogodišnjoj nominaciji za Oskare desili i neki pardoksi. A što se tiče iznenađenja, o njima je teško govoriti, smatra on.

“Teško je govoriti o iznenađenjima u klasičnom smislu jer je izgrađena cela infrastruktura praćenja tih izbora za „oskara“ koja radi bukvalno od prvog dana posle jedne dodele do sledeće. Ipak, veoma je zanimljivo da su glasači akademije ispratili inerciju filma „Barbi“ ali nisu je nominovali za režiju i glavnu glumicu, u slučaju tog filma dva glavna elementa. Naročito je paradoksalno da je sama Barbika ostala bez nominacije a film joj se bori za titulu najboljeg. Poztivno me je iznenadio broj nominacija za film Džonatana Glejzera „Zona interesa“, jedan veoma studiozan film o Holokaustu i raspoloženje Akademije da nominuje animirani film „Nimona“ koji ima u sebi neke kontroverzne LGBT elemente.” primetio je Dimitrije Vojnov.

Prema oceni filmske kritičarke Sandre Perović nakon Zlatnih globusa bilo je kristalno jasno koji paket filmova će se izdvojiti, kao i da je bioskopski fenomen Barbihamer predodređena pojava u oskarovskoj trci.

“Nakon „Zlatnih globusa“ kao i nagrada Evropske filmske akademije- sve je kristalno jasno. Diferencirao se paket filmova promovisan i nagrađen od strane najmoćnijih svetskih festivala-Kanskog i Venecijanskog i uz svesrdnu podršku moćnih američkih studija i bioskopske publike. U ovoj podeli karata, najveći podvig odnela je francuska kinematografija s razlogom ponosna na psihološki triler Anatomija pada. Rediteljka godine Žistin Trije je za mene već heroina filmske godine-sa osvojenom Zlatnom palmom, četiri nagrade Evropske filmske akademije, dva Zlatna globusa i 5 nominacija za Oskara.
I naravno – bioskopski fenomen Barbihajmer kao krajnje predvidiva pojava u oskarovskoj trci – konstatuje Sandra Perović.

Ona skreće pažnju i da je svojevrsan uspeh ostvarila još jedna “Barbi”, doduše u potpuno drugačijem svetu od onog koji je kreirala Greta Gervig za svoju junakinju.

“Takođe podvig se pripisuje i neobičnoj “Barbi” u Frankenštajnovom svetu, takođe feministički obojenom Lantimosovom filmu “Jadna stvorenja”, zaključuje filmska kritičarka Sandra Perović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari