Bojana dolazi iz Velike Britanije u koju je otišla 1990. a ovdašnja publika je poznaje kao autorku koja je sredinom sedamdesetih godina 20. veka bila aktivna u krugu umetnika oko Srećne galerije Studentskog kulturnog centra među kojima su Dragan Papić, Dragan Taubner, Ljubomir Šimunić, grupa Izgled, i drugi. To je vreme polaroida, novog instant medija, koji je brzo postao predmet interesovanja umetnika okupljenih u SKC- u .

Iako su zajedno izlgali Bojanin rad se ipak tematski i stilski razlikuje od autora ove generacije, pre svega originalanim pristupom mediju fotografije, naročito korišćenje polaroida koji je ostao konstanta njenog izraza tokom čitave karijere. Ona polaroid koristi kako bi na svojstven način ispričala najdraže uspomene, one koje se pričaju samo najbližim prijateljima, a koje posmatrača polako uvode u intimu Bojane Barltrop. Naziv izložbe referiše na ideju o „velikom lancu postojanja“, koja potiče još iz starog veka, a koju je Artur O. Lavdžoj, američki filozof , opisao najpre u svojim predavanjima a zatim i u knjizi „Veliki lanac postojanja: Proučavanje istorije jedne ideje“ (1936). Naslanjena upravo na idejnu koncepciju ovog dela o „unutrašnjoj vrednosti raznolikosti“, izložba u Legatu teži da oslika poseban univerzum umetnice, sa svim stupnjevima u životnom lancu.

Postavka zbog toga  obuhvata radove iz svih perioda Bojanine karijere, među kojima i najnovije gde ponovo koristi polaroid, koji je poslednjih godina doživeo svoj veliki povratak na umetničkoj sceni. U tim radovima Bojana se, kroz ličnu i porodičnu istoriju, bavi i istorijom zemlje iz koje je odavno otišla i koje više nema, ali i kolektivnom sudbinom ljudi koji su živeli u njoj. To njenom radu daje univerzalnost i čini ga relevantnim za trenutak u kojem se nalazimo.

Izložba će biti dostupna publici do 3. jula a dan nakon otvaranja, u subotu, 27. maja u 13 časova biće održan razgovor sa Bojanom Barltrop i Marinom Martić.