Yugodiskać – nepostojeći brend za nastanak umetnosti 1Foto: Pointless films

Kampanjom prodaje unikatnih čarapa fiktivne jugoslovenske kompanije Yugodiskać studenti Fakulteta dramskih umetnosti okupljeni oko grupe Pointless Films prikupljaju novac za postprodukciju svojih diplomskih filmova „Sunce nikad više“ i „Autoput“.

Kreativna grupa Pointless Films već je ranije imala sličnu akciju sakupljanja sredstava za snimanje svojih filmskih ostvarenja.

Pod sloganom „Održi svet – podrži film” studenti su prodavali samoodržive ekosisteme u teglama.

„Do početka snimanja prodali smo oko 200 bašti koje smo sami pravili i zatim lično dostavljali kupcima. To je dosta doprinelo našem budžetu, ali nam je koristio i marketing od akcije”, seća se David Jovanović, reditelj i jedan od osnivača Pointless Films.

„Sunce nikad više“ je njegov diplomski film i odvija se iz perspektive dečaka Duleta, koji je suočen sa sumornom realnošću jer mu dom nestaje zbog otvaranja rudnika.

Dule upoznaje surove zakone sveta odraslih kroz vizuru dečijeg optimizma, bajkovitosti i mistike.

„Autoput“ je takođe diplomski rad, ali i debitantski dugometražni igrani film rediteljke Nine Ognjanović.

Ognjanović potpisuje i scenario i režiju filma.

U filmu jedna neočekivana poseta iz korena menja život malog izolovanog mesta u Srbiji.

Snimanje oba filma realizovano je velikim delom od novca koji su student sami prikupili.

„Ukupno trećinu budžeta za filmove imali smo od prodaje održivih bašti, a akcija je prepoznata kao inovativan način prikupljanja novca”, kaže Jovanović.

Nakon uspeha ove akcije osmisli su novi način da dođu do sredstava, ovaj put za postprodukciju filmova.

Kreirali su brend čarapa Yugodiskać, inspirisan muzikom benda Buč Kesidi.

Brend se prvi put pojavio upravo u muzičkom filmu „Buč Kesidi: Euforija uživo“, gde ovaj muzički dvojac ima glavnu ulogu.

Za sada, ponudili su tri modela sportskih pamučnih čarapa: Klasik, Kasno je i Euforija.

„U tom filmu glavni dramski sukob je između benda Buč Kesidi, koji u televizijskom studiju šesdesetih godina želi da snima sesiju, i fiktivne kompanije diskokugli Yugodiskać, koja treba u istom studiju da snimi film. Buč Kesidi probija termin, dolazi do svađe, ali se sve srećno razrešava”, objašnjava Jovanović, koji potpisuje režiju filma.

„Jako smo zavoleli taj fiktivni brend u procesu snimanja, pa nam je palo na pamet da omogućimo da Yugodiskać zaživi i izvan filma”, dodaje on.

Studenti FDU, kao i većina mladih ljudi koji se bave umetnošću u Srbiji, često moraju da se sami snalaze, te realizacija njihovih projekata u mnogome zavisi od lične snalažljivosti, entuzijazma i kreativnosti.

„Mi smo na početku karijere prinuđeni da se dokažemo na neki način, da pokažemo da baš naše ideje i projekti vrede. Idealno bi bilo kada bi svi projekti bili finansirani u neograničenoj količini, ali ne može svako ko upiše režiju da snimi film. Mislim da volja umetnika da nešto napravi definiše kvalitet onoga što je napravljeno. Uspešno realizovana ideja dolazi iz velike želje”, tvrdi mladi režiser.

Brend Yugodiskać nastavlja svoj život izvan filma i omogućava studentima da završe diplomske filmove, ali i da ih promovišu i tako daju pozitivan primer mladim umetnicima koji su često u besparici.

“Čini mi se da je ovo dobar način za prikupljanje novca za projekat – nekom jasno kažeš da ti je potrebna pomoć, a on je svestan da je podržao nešto pozitivno. Ostajemo u kontaktu sa ljudima koji su nam pomogli, tako pokazujemo svoju zahvalnost.”

Cena jednog para dizajniranih čarapa iznosi 749 dinara, a za paket sa tri para čarapa po izboru naručioca cena je 1899 dinara, a možete ih naručiti preko instagram profila brenda Yugodiskać.

Ime svakog ko na ovaj način podrži projekat, u znak zahvalnosti, naći će se na odjavnoj špici filma, a kupac će dobijati i redovna obaveštenja o procesu realizacije ostvarenja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari