Umetnica je izložila radove u kombinovanoj tehnici iz ciklusa „Odraz“, „Prag“ i „Dom“ koji su nastali poslednjih nekoliko godina. Za razliku od ranijeg naglašenog ekspresionističkog i kolorističkog izraza, novi radovi ostavljaju utisak posebnog intimističkog naboja, simboličkih narativa, drugačije strukture i transparentnijih boja. I pored takvog zaokreta, oni su i dalje potvrda crtačkog umeća i kolorističke raskoši likovnog rukopisa umetnice.

Na slikama su fragmenti sa prikazima ženskih aktova, lica, predmeta, predela, životinja, enterijera, kuća, nadgrobnih spomenika, crkava, krstova… Te površine, koje mogu da budu i zasebne slike, odvojene su konturama nebojenog platna, a ipak čine skladnu kompoziciju posebne atmosfere sa mnoštvom asocijacija o čoveku, njegovim emotivnim stanjima i doživljajima kolektivnih sećanja i duhovnih stremljenja. Svetlost na platnima, skoro vitražne prozračnosti, postignuta je korišćenjem akrilnih broja, a trodimenzionalnost pojedinih detalja gradi se bogatim nanosom uljanih boja.

Autorka postavke Ivana Filipović, istoričarka umetnosti, prilikom otvaranja izložbe naglasila je da su „jedinstveni odnos prema koloritu i pažljiv raspored bojenih površina, osnovne karakteristike Miljaninih dela“.

Umetnica navodi da su „radovi iz sva tri ciklusa bogati simbolima i da posmatraču pružaju mogućnost da ih tumači i doživljava na razne načine“, a potom objašnjava promenu u svom izrazu: „Poslednjih nekoliko godina, dopustila sam sebi da zavirim duboko u sopstvenu unutrašnjost i otuda taj zaokret.“

Trideset samostalnih izložbi

Miljana Drašković je rođena 1959. godine u Užicu. Završila je Višu ekonomsku školu i studirala na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Članica je ULUS od 1996. godine, a od 1999. ima status slobodne umetnice. Trideset puta je samostalno izlagala i učestvovala na više od 300 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Povezani tekstovi