Avžner: Pesma za opatijski festival, a ne za izbornu kampanju 1Foto: Medija centar

Izborna lista „Aleksandar Vučić – Zato što volimo Beograd!“ predstavila je spot Srpske napredne stranke za izbore u prestonici.

Spot pod nazivom „Prestonica nade“ počinje snimkom Avale i avalskog tornja, a onda se nižu slike Surčina, bolnice u Višegradskoj, Kliničkog centra, hrama Svetog Save, Trga republike, fontane na Slaviji, Beograda na vodi i završava se kadrom pobednika na Kalemegdanu. Na svakoj slici dominiraju mladi svih profesija, a autor teksta i književnik Milovan Vitezović poručuje – Beograde, čuvaj svoje mlade, da ostaneš prestonica nade. Autor muzike je Leontina Vukomanović.

Janko Baljak, filmski i televizijski reditelj, kaže da je spot SNS najbolja vizuelna ilustracija grada u kome ne želite da živite.

„To je sve samo ne jedan moderni grad. To je zašećereni, sladunjavi kič grad po meri ljudi koji su trenutno na vlasti. U tom spotu mi smeta apsolutno sve. Smeta mi estetika tog spota, vrednosti na kojima se insistira, smeta mi zloupotreba svih mogućih gradskih službi. Smeta mi upotreba vojnih i policijskih uniformi u svrhe promovisanja jedne stranke i jedne ideje. Smeta mi i muzika žene koja se proslavila pevajući po mostovima i koja uređuje muzičku fontanu na Slaviji. Smeta mi tekst Milovana Vitezovića, koji pod stare dane tezgari za SNS“, kaže Baljak.

Za Boška Ćirkovića Škrabu iz Beogradskog sindikata spot je jedna prava divota.

„Polovinu spota nisam znao da li se tu promoviše SNS ili Beli, da li volimo Beograd ili Belovgrad“, kaže Škrabo. Reditelj Srđan Dragojević nije želeo da komentariše spot za Danas, jer kako kaže već dve godine ne učestvuje u javnom životu, ali je na Tviteru napisao: „Toliko sam se smejao gledajući spot hunte – baš kako treba. Svinjski kič sa nemuzikalnim zaurlavanjem. Kakvi ljupki netalentovani moroni.“

Nebojša Krstić, marketinški stručnjak, međutim, smatra da je „Prestonica nade“ jedna od boljih pesama koje su se pojavile u okviru predizbornih kampanja do sada. „Odličan tekst Milovana Vitezovića i zavidan Leontinin kompozitorski, aranžerski i pevački talenat, doprineli su atmosferi i duhu poput one kod poznatih band aid hitova. Ako nam zafali dobra pesma za Evroviziju, pošaljimo ovu i nećemo se postideti“, napominje Krstić.

Igor Avžner , stručnjak za komunikacije kaže za Danas da je spot sa idejnog aspekta nešto već viđeno u predizbornim kampanjama stranke koje na političkoj sceni više nema.

„Sa muzičkog aspekta – pesma je adekvatnija za opatijski festival, nego predizbornu kampanju. Nema pamtljiv refren, muzika nema dinamiku, a tekst je „samo da se rimuje“. Sam spot je replika odavno viđenih. Kad uzmeš ideju, a ne umeš da je unaprediš, iako bi se to po nazivu stranke očekivalo, bolje da je nisi uzeo. Lična preferencija mi je ipak „Dno dna“, Balašević, ali to je ipak za narod, ne za stranke“, zaključuje Avžner.

https://www.youtube.com/watch?v=m5p-bjNUz1Y

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari