Foto: FoNet/ Nenad Djordjevic

… u odgovoru na pitanje našeg lista o tome kako vidi trendove, koji su zaokupirali i pojedine ovdašnje političare, da se javnosti obraćaju isključivo preko društvenih mreža, Jutjub kanala, i tome sličnih načina.

Žanetić navodi da su društvene mreže omogućile baš svakome da emituje svoje poruke u digitalnu javnost.

– I ta pogodnost je posebno privlačna politici i estradi, delatnostima u kojima je prepoznatljivost odlučujuća za opstajanje u profesiji – smatra Voja Žanetić.

I sad, dodaje on, ako su društvene mreže mogli za svoje dobro koristiti bivši i aktuelni predsednik Sjedinjenih Američkih Država, Barak Obama i Donald Tramp, nije ništa čudno da se time koriste i političari u Srbiji.

– Razlika između „njih tamo“ i „nas ovde“ bi, ako je uopšte ima, mogla biti u količini publike i globalnom značaju tema kojim se emitovaoci poruka bave – zaključuje sagovornik Danasa.

Podsetimo na najnovije primere ovog načina komunikacije političara sa javnošću. Nakon sastanka vlasti i opozicije o izbornim uslovima, Vladimir Đukanović, funkcioner vladajuće Srpske napredne stranke, neposredno nakon toga snimio je svoju izjavu i emitovao je preko „Jutjuba“. Takođe, kada ga novinari Danasa kontaktiraju za izjavu bilo kojim povodom u kojoj je neposredni učesnik, on ih upućuje na društvene mreže i gorepomenuti kanal.

Velimir Ilić, predsednik Nove Srbije, recimo, svakog utorka, mesecima unazad, svoju konferenciju za novinare emituje preko „Jutjuba“. Zapravo, nepregledan je niz političara koji sa javnošću, poput američkih i drugih predsednika širom sveta, komuniciraju gotovo isključivo preko društvenih mreža.

Takođe, mnogo je onih koji izbegavaju kontakt sa novinarima, kako onim režimskim, tako i onim, takoreći, nezavisnim, i sopstveno postojanje, političko i društveno biće u javnom prostoru održavaju isključivo jednosmernom komunikacijom, bez kontekstualne obaveze da upute odgovor na određena pitanja. Izvesno je, međutim, da medijska blokada opozicionih političara, takođe, predstavlja jedan od osnovnih uzročnika ovog, u pojedinim slučajevima, preovlađujućeg načina komuniciranja sa javnošću.

Povezani tekstovi