Jutjub - pogodnost i za politiku i za estradu 1Foto: FoNet/ Nenad Đorđević

Da uprostimo, poslužićemo se parafrazom stare dobre izjave Nikole Pašića: kakvi smo mi digitalni Englezi, takvi su nam i digitalni Gledstoni, ocenjuje za Danas Voja Žanetić, scenarista i marketinški stručnjak…

… u odgovoru na pitanje našeg lista o tome kako vidi trendove, koji su zaokupirali i pojedine ovdašnje političare, da se javnosti obraćaju isključivo preko društvenih mreža, Jutjub kanala, i tome sličnih načina.

Žanetić navodi da su društvene mreže omogućile baš svakome da emituje svoje poruke u digitalnu javnost.

– I ta pogodnost je posebno privlačna politici i estradi, delatnostima u kojima je prepoznatljivost odlučujuća za opstajanje u profesiji – smatra Voja Žanetić.

I sad, dodaje on, ako su društvene mreže mogli za svoje dobro koristiti bivši i aktuelni predsednik Sjedinjenih Američkih Država, Barak Obama i Donald Tramp, nije ništa čudno da se time koriste i političari u Srbiji.

– Razlika između „njih tamo“ i „nas ovde“ bi, ako je uopšte ima, mogla biti u količini publike i globalnom značaju tema kojim se emitovaoci poruka bave – zaključuje sagovornik Danasa.

Podsetimo na najnovije primere ovog načina komunikacije političara sa javnošću. Nakon sastanka vlasti i opozicije o izbornim uslovima, Vladimir Đukanović, funkcioner vladajuće Srpske napredne stranke, neposredno nakon toga snimio je svoju izjavu i emitovao je preko „Jutjuba“. Takođe, kada ga novinari Danasa kontaktiraju za izjavu bilo kojim povodom u kojoj je neposredni učesnik, on ih upućuje na društvene mreže i gorepomenuti kanal.

Velimir Ilić, predsednik Nove Srbije, recimo, svakog utorka, mesecima unazad, svoju konferenciju za novinare emituje preko „Jutjuba“. Zapravo, nepregledan je niz političara koji sa javnošću, poput američkih i drugih predsednika širom sveta, komuniciraju gotovo isključivo preko društvenih mreža.

Takođe, mnogo je onih koji izbegavaju kontakt sa novinarima, kako onim režimskim, tako i onim, takoreći, nezavisnim, i sopstveno postojanje, političko i društveno biće u javnom prostoru održavaju isključivo jednosmernom komunikacijom, bez kontekstualne obaveze da upute odgovor na određena pitanja. Izvesno je, međutim, da medijska blokada opozicionih političara, takođe, predstavlja jedan od osnovnih uzročnika ovog, u pojedinim slučajevima, preovlađujućeg načina komuniciranja sa javnošću.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Jedno reagovanje na “Jutjub – pogodnost i za politiku i za estradu”

  1. Klasicni mediji su postali kontrolisani i zagadjeni propagandnim materijalom, televizija je umrla, novine su zivi fosil.
    YouTube pruza korisniku da uziva ono sto zasluzuje. Idite na ‘Private Window’, otvorite YouTube i menjajte ‘Location’. Videcete sta gledaju stanovnici svake zemlje. Srbija je predstavljena veoma, veoma losim sadrzajem. Kao sto rekoh, to je ono sto nasi gradjani zasluzuju, jer je to ono sto gradjane interesuje.
    Sta hocete da uradite po tom pitanju? I Google pokusava da nametne svoju agendu i marksisticki sadrzaj, pa ni njima to ne uspeva… Gledaoci kreiraju sadrzaj isto kao sto citaoci Danasa uticu na ono sto ce Danas objaviti…

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.