Niko nije odgovarao za smrt više od stotinu radnika u godinu dana 1Foto: FoNet/ Zoran Mrđa

Juče je, tragično, osvanula vest o smrti još dva radnika. Sagovornici Danasa, reditelj Kokan Mladenović i Branislav Trifunović, koji su se nedavno našli na meti režima zbog predstave „Pad“, koja se bavi upravo temom nezaštićenosti radnika i njihovim pogibijama, odnosno neodgovornošću vlasti za takve tragične slučajeve, kažu da vlast napadima na njih, preciznije glumca Trifunovića, zapravo pokušava da maskira te užasne tragedije i probleme koji su obuhvatili ovdašnje društvo, a za koje ne mare.

Prava tema nisu reditelj i glumac, već smrt više desetina ljudi koji su stradali na svom radnom mestu, Mladenović i Trifunović kao sagovornici Danasa izabrani su zbog toga što su napravili predstavu koja se bavi ovom tragedijom običnih ljudi.

– To jeste, napali su nas da navodno palimo (državnu, prim. ured.) zastavu, da sam ja izdajnik i tome slično,… Ali, problem je mnogo dublji, oni hoće da sakriju svoju odgovornost za tragične smrti radnika. Niko nikada nije odgovarao za smrt nijednog radnika na građevini. A te smrti su brojne… Više od stotinu za samo godinu dana… Mi smo se u predstavi bavili upravo tim problemom – ocenjuje za Danas Branislav Trifunović u odgovoru na pitanje kako vidi tragični ishod jučerašnjeg jutra.

Sagovornici Danasa, međutim, ističu katastrofalnost činjenice da ovde nije reč o sporadičnim, već sada utvrđenim slučajevima i tome da niko nikada nije odgovarao.

– U ime interesa prljavog kapitala i gomilanja ekonomskog bogatstva radnici u Srbiji se bukvalno bore za goli život. Smrt radnika na građevini je bila tema predstave „Pad“, nadam se da će je što više ljudi videti. Za sve te smrti niko nikada nije pozvan na odgovornost. To su nečiji očevi, braća, sinovi… Broj poginulih je ogroman. Tragedija je ogromna – zaključuje Kokan Mladenović za naš list.

Podsetimo, glumac Branislav Trifunović optužen je za krivično delo 173 Krivičnog zakonika Republike Srbije zbog toga što je dana 3. oktobra 2019. u pozorišnoj predstavi „Pad“, u režiji Kokana Mladenovića, koja je prikazana u Leskovcu, pocepao zastavu Srbije. On je proglašen krivim putem brutalne i besmislene medijske propagande, dakle, pomoću tabloida, nacionalističkih organizacija koje rade za vlast i mnogih drugih poslušnika režima, iako uopšte nije cepao zastavu.