Alžirske vlasti oduzele akreditaciju saudijskoj televiziji Al Arabija 1Foto: Pixabay/Engin_Akyurt

Alžirske vlasti odlučile su danas da oduzmu akreditaciju saudijskoj televiziji Al Arabija, koju optužuju za dezinformacije.

Ministarstvo za komunikacije saopštilo je da je oduzeta akreditacija predstavništu saudijske televizije u Alžiru, a kao razlog je navelo nepoštovanje profesionalih pravila i upotrebu dezinformacija i manipulacija.

Ta televizija za sada nije reagovala.

Al Arabija je druga strana televizija kojoj je oduzeta akreditacija. Alžirske vlasti su 13. juna oduzele akreditaciju francuskoj televiziji Frans 24 (France) zbog „ponavljanja neprijateljskih izveštaja“.

Vlasti su još u martu izrazile nezadovoljstvo što ta televizija prenosi izveštaje o građanskom pokretu Hirak koji protestuje protiv alžirskih vlasti.

Strani mediji koji rade u Alžiru godinama su podvrgnuti birokratskom i netransparentnom postupku dobijanja akreditacije. Teški su uslovi rada i za domaće novinare posebno u svetlu represije pokreta Hirak.

Prema rang listi slobode medija, nevladine organizacije Reporteri bez granica, Alžir je na 146. od ukupno 180 mesta.