CCTV krenula stopama RT-a 1Foto: Ernesto Aria/EPA

Kineska centralna televizija (CCTV), najveći i najznačajniji televizijski medij u NR Kini, prvog dana 2017. pokrenula je novu globalnu platformu CGTN (Cgtn.com).

Novi međunarodni emiter, Globalna kineska televizijska mreža, mogla bi da stekne veliki deo globalnog gledališta.

Predsednik Kine Si Đinping je čestitao CGTV na početku rada, pozivajući taj medij da svetu „tačno ispriča kineske priče“. „Odnosi između Kine i ostatka sveta prolaze kroz istorijske promene. Kina mora da nauči više o svetu i svet mora da sazna više o Kini“, poručio je predsednik Si.

Si je rekao da bi CGTV trebalo da bude kulturno samosvojna, usredsređena na vesti, svesna zahteva gledalaštva i da koristi integrisane medije. Mreža treba da omogući čovečanstvu da upozna Kinu kao višedimenzionalnu i šarenu, da je prikaže kao tvorca svetskog mira, koja doprinosi globalnom razvoju, štiti međunarodni poredak i unapređuje zajedničku sudbinu svih ljudi na planeti, kazao je šef države. CGTN, reemiter vesti CCTV je višejezična, višeplatformska medijska grupa sa šest TV kanala, tri podružnice u inostranstvu, provajder video-sadržaja i digitalna medijska jedinica.

U CGTN kažu da im je televizija glavna snaga, a sve emisije se istovremeno prenose preko interneta i mobilnih telefona. „Najvažnije, živimo prema svom motou ‘Mobilni na prvom mestu’, što znači da će pružanje mobilnih usluga biti vrhunski prioritet“, poručili su iz CGTN. Emiter ima kanale na engleskom, arapskom, francuskom, španskom i ruskom jeziku. Produkcijski centri CGTN su u Vašingtonu i Najrobiju, a u razvoju je u Evropi.

DŽang Šengđun, profesor međunarodne politike na Pekinškom opštem univerzitetu (BNU), ocenio je da „uspešno iskustvo Raša tudej pokazuje da u eri globalnih informacija, u kome je izveštavanje neuravnoteženo, takvi mediji mogu da naprave čudo“, DŽang je ocenio da „osnivanje CGTV pokazuje kako je Kina izmenila svoju strategiju predstavljanja, sa usredsređenosti na domaće vesti ka pokušaju da dosegne međunarodni diskurs“.

DŽang je rekao da bi platforma CGTN trebalo da izbegne uskogrudi nacionalizam i izveštava sa globalnog stanovišta. „CGTV predstavlja dobar početak, a u budućnosti bismo mogli imati dve ili tri platforme koje se međusobno takmiče“, kazao je profesor.

Kineski mediji prenose ocene iz Najrobija kako činjenica da CCTV ima dopisništvo u Kairu i regionalni biro u Keniji ukazuje na zainteresovanost Kine za Afriku i njenu spremnost za proširenje saradnje sa drugim zemljama u razvoju. Očekuje se da će CGTN igrati značajniju ulogu u bliskoj budućnosti, pa će biti više fanova za kineske medije, naročito sa više filmova i serija prevedenih na arapski jezik. Mediji u Pekingu prenose mišljenja, takođe, iz Španije, Rusije, Egipta i Kenije da pokretanje CGTN predstavlja „veliki događaj“ za globalnu medijsku industriju i kreiranje mišljenja u svetu.

U Pekingu odavno vlada nezadovoljstvo zbog onoga što se smatra monopolom zapadnih informativnih medija nad međunarodnim diskursom. Kina je 2009. objavila plan prema kome će uložiti 6,5 milijardi dolara u nastojanju da razglasi svoje poruke inostranstvu, a domaća medijska „velika trojka“ poveća uticaj u kreiranju globalnog mišljenja. Između ostalog, CCTV i Sinhua su se širile poslednjih godina sa dvostrukim misijama, da postanu globalno kredibilne medijske kuće, a istovremeno, u domovini ostanu stubovi razvoja socijalizma sa kineskim karakteristikama. Postavile su ogromne ekrane na Tajms skveru u NJujorku, kao što su angažovale veliki broj novinara iz celog sveta, uključujući i zemlje Bliskog istoka, Latinske Amerike i Afrike.

Razvoj počeo 1958.

CCTV je osnovala prvi program u septembru 1958, a danas ih ima preko 40, od kojih su javni i 24-časovni. Ima preko milijardu gledalaca, 10.000 zaposlenih i operativni prihod (pre nego što budu oduzeti kamata, porez na dobit i amortizacija od 1,12 milijardi juana (oko 200 miliona dolara)).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari