Foto: EPA-EFE/Nake Batev

„Rizik od konfuzije je postojao pre sporazuma o novom imenu Severne Makedonije, ali sam uveren da će putem dijaloga profesionalaca biti pronađeno rešenje“, izjavio je novinarima grčki generalni sekretar za trgovinu Dimitris Avlonitis.

Nedavni sporazum predviđa formiranje međuvladine komisije u kojoj stručnjaci dve zemlje i međunarodni eksperti treba da nađu rešenje za robne marke.

Odrednica „makedonski“ koristi se za proizvode i u Grčkoj i u Severnoj Makedoniji, a Avlonitis je rekao da nije bilo problema za proizvode sa zaštićenim geografskim poreklom.

Ukupno 19 grčkih robnih marki sa zaštićenim geografskim poreklom registrovani su do sada, među njima su „makedonsko vino“, „makedonska alva Haigoglu“, ili „makedonska novinska agencija“.

Sa strane Severne Makedonije takođe ima „makedonskih“ proizvoda na tržištu koji nemaju zaštićeno geografsko poreklo, kao što je „ajvar“.

Povezani tekstovi