Foto: Pixabay/Fak1911

Ta irska vazduhoplovna kompanija, sa sedištem u Dablinu, prevezla je u tom razdoblju 32,7 miliona putnika, u poređenju sa 30,4 miliona u istom razdoblju godinu ranije, pri čemu su ukupni prihodi porasli za devet odsto, na 1,53 milijarde evra.

Ali, u tom je tromesečju snažan rast prometa od osam odsto bio neutralizovan padom prosečnih cena od šest procenata, dok je skok od 26 procenata dodatnih prihoda, na 557 miliona evra, „poništen“ višim cenama goriva i povećanim troškovima osoblja.

Niske cene primorale su pre dve sedmice kompaniju da drugi put u tri meseca smanji svoje procene zarade u celoj poslovnoj godini.

Očekuju da će godišnja dobit pasti za više od 30 odsto.

Rajaner tako očekuje da će godišnja dobit kompanije, za fiskalnu godinu koja završava s martom, pasti i do 31 odsto, kao posledica letnih štrajkova pilota i kabinskog osoblja, viših cena nafte, kao i viška kapaciteta na kratkim relacijama u Evropi.

Iz kompanije su ponovili da ne mogu da isključe dalje snižavanje procena, prenosi RTCG.

Najveći evropski niskotarifni avio-prevoznik, koji većinu dobiti ostvaruje leti, očekuje nastavak trenda viška kapaciteta koji će voditi slabijem, a ne jačem, cenovnom okruženju.

„Ne delimo nedavne optimistične prognoze nekih konkurenata da će cene karata u leto 2019. godine rasti“, navodi se u poslovnom izveštaju irske kompanije.

U svom prošlomesečnom upozorenju o dobiti, iz Rajanera su naveli da će cene karata u drugoj polovini finansijske godine pasti za sedam odsto, a ne za dva, koliko su procenjivali ranije.

Povezani tekstovi