Istraga zbog povrede privatnosti protiv hardverske firme Baning 1Kamere, ilustracija

Australijska služba za zaštitu privatnosti pokrenula je istragu protiv hardverske firme Banings (Bunnings) i robne kuće Kejmart (Kmart) zbog upotrebe tehnologije za prepoznavanje lica, javlja danas Bi-Bi-Si.

kkk

Dve firme prikupljaju „otiske lica“ kupaca na nekim lokacijama.

Grupa za zastupanje potrošača Čojs (Choice) kaže da je tehnologija neetička, invazivna i da se koristi bez odgovarajuće saglasnosti ili obrazloženja. Oba prodavca su branili upotrebu „otisaka lica“ kao meru zaštite od krađe i sigurnosti.

Australijska komesarka za informacije Anđelin Falk rekla je da je njena kancelarija otvorila istragu kako bi utvrdila da li su prekršili zakone o privatnosti.

„Australijski trgovci na malo mogu da prikupljaju osetljive biometrijske informacije samo ako su ‘razumno neophodne’ za njihove operacije i imaju ‘jasan pristanak'“, rekla je australijska komesarka.

Ona tvrdi da, iako su odvraćanje od krađe i stvaranje bezbednog okruženja važni ciljevi, korišćenje tehnologija visokog uticaja na privatnost u prodavnicama nosi značajne rizike po privatnost.

„Prodavci na malo moraju biti u stanju da pokažu da je to proporcionalan odgovor“, kazala je Falk.

Prošle godine, Falk je otkrila da je lanac prodavnica 7-Eleven ometao privatnost kupaca prikupljanjem otisaka lica u sličnom slučaju.

Australijska komisija za ljudska prava pozvala je na zabranu tehnologije, dok Australija ne bude imala posebne zakone koji regulišu njenu upotrebu. Grupa potrošača je anketirala više od 1.000 domaćinstava i otkrila da više od 75 odsto ne zna da je ta tehnologija u upotrebi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari