Leto koje će ući u istoriju 1Foto: Pixabay/ MaxJuliusWalter

Po alpskim selima se ovoga leta nisu šetkali azijski turisti sa selfi-stikovima. Kruzeri su uglavnom ostali privezani u lukama, a hoteli u Sredozemlju su zvrjali prazni. Leto 2020. je po mnogo čemu bilo posebno.

Statistike govore same za sebe: u junu i julu je svaki drugi hotel u Parizu ostao zatvoren, a u Luvru je bilo 64 odsto manje posetilaca nego obično.

Avioprevoznici bili su srećni što je početkom juna uopšte bilo moguće ponovo putovati po Evropi, ali i oni kukaju zbog loše sezone.

Tako je u avgustu 2020. na evropskim aerodromima registrovano 35 odsto manje putnika nego godinu dana ranije. Pandemija je pogodila čitavu turističku branšu, ali nijedan segment tako jako – kao kruzere.

Već na početku pandemije takozvani „vodeni džinovi“ izbili su na loš glas kao „rasadnici virusa“. Nakon tromesečnog lokdauna s početkom letnje sezone, kruzeri su počeli da isplovljavaju – sramežljivije nego inače. Kriza uzrokovana korona virusom je za taj segment turizma očito postala egzistencijalna.

U branši čine sve da bi sprečili njen potpuni krah: ustanovljeni su strogi higijenski koncepti, a testiranje na kovid 19 pre ukrcavanja na brod, postalo je obavezni deo programa krstarenja.

Ali nove vesti pokazuju da brzi oporavak nije na vidiku. Tako je norveška agencija „Hurtigruten“ koja organizuje kruzerske ekspedicije na Antarktik, otkazala sve ture do kraja godine. „Hurtigruten“ je poslednjih sedmica dospeo u žižu javnosti zbog 70 zaraženih na kruzeru „Roald Amundsen“.

Upoznaj domovinu da bi je više voleo!

Teško je, kada je u pitanju turizam, govoriti o „profiterima“ krize. Ali definitivno ima i onih koji su relativno dobro prošli ovoga leta. Nemački ekonomski institut za turizam pri Univerzitetu u Minhenu u svojoj studiji ukazuje na porast kamperskog turizma od 18 odsto u odnosu na, recimo, 2016. Nemci su ove godine rado kampovali – u sopstvenoj zemlji. Broj registrovanih kampera je tako u 2020. porastao za 24 procenta u odnosu na prošlu godinu.

Upoznaj svoju domovinu da bi je više voleo, tako bi ukratko mogao da glasi moto leta 2020. Mnogi turistički objekti zavisili su od domaćih turista, a oni su, s druge strane, manje-više bili prisiljeni da otkrivaju zaboravljene ili nikad otkrivene lepote svoga kraja. A kako kriza podstiče kreativnost kod ljudi, tako su rođene i neke nove poslovne ideje i pokrenuti novi biznisi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari