Ministarstvo saobraćaja SAD ispituje dozvolu za Boing 1Foto: EPA-EFE/ VALDA KALNINA (Ilustracija)

Američko Ministarstvo saobraćaja potvrdilo je danas da će njegova agencija ispitati kako je Savezna uprava za avijaciju (FAA) dala potvrdu za letenje avionu Boing 737 Maks osam, sada prizemljenom modelu aviona koji je bio uključen u dve avionske nesreće u poslednjih pet meseci.

Ministarka saobraćaja Elejn Čao je zatražila da se uradi to ispitivanje u pismu upućenom danas Generalnom inspketoru Kalvinu Skovelu Trećem.

Čao je rekla da će provera doprineti da se poboljša donošenje odluka ministarstva i razumevanje javnosti.

Avion kompanije Lajon er (Lion Air) tipa Boing 737 Maks osam srušio se kod indonežanske obale u oktobru prošle godine kada je poginuolo 189 ljudi, a avion Etiopian erlajnsa istog tipa Maks osam je pao 10. marta  kod Adis Abebe i poginulo je 157 osoba.

Istražitelji sumnjaju da je automatizovan sistem za kontrolu leta koji nije bio deo starijih tipova aviona 737 mogao da ima udela u padu aviona u Indoneziji, a avion koji se srušio u Etiopiji imao je sličnu čudnu nekontrolisanu putanju letenja.

Sličnosti između dve nesreće koje su se dogodile neposredno posle poletanja navode na pomisao da je Boing kasnio sa ispravkom sistema za pomoć u letu poznatom po skraćenici MCAS namenjen tome da spreči da avion pada zbog nedovoljnog potiska.

To je pokrenulo pitanja oko dozvole za let aviona.

Istovremeno je američko ministarstvo pravde otvorilo istragu oko razvoja tog aviona prema pisanju Vol strit džornala. Ministarstvo pravde će ispitati takođe kako je Boing dobio dozvolu od Savezne uprave za letenje (FAA).

FAA je odgovoran za davanje potvrda Boingovim avionima da mogu bezbedno da lete.

Boing je kasno sinoć objavio otvoreno pismo njihovog generalnog direktora Denisa Mulenberga upućenom aviokompanijama, putnicima i telima za avijaciju. Mulenberg se nije osrvrtao na izveštaje da se ispituju dozvole letenja ali je istakao da njegova kompanija preduzima mere da osigura da su avioni 737 Maks bezbedni.

Tu je uključeno izdavanje ažuriranog softvera i odgovarajuće obuke za pilote aviona 737 Maks koji će se odnositi na zabrinutost nastalu posle nesreće u oktobru.

SAD i mnoge druge zemlje prizemljile su avione Maks osam i veće Maks devet dok Boing treba da dokaže da su avioni bezbedni za let pošto vlada sumnja da su neispravni senzori i softver doprineli da se dogode dve nesreće u manje od pet meseci.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari